Förra årets vinnare Ica Toppen Höllviken firar till vänster. Från tidigare gala i Stadshuset till höger.

Dagligvarugalan tillbaka i Stockholms stadshus – 20 priser ska delas ut

Den 15 november är det äntligen dags igen. Då återkommer Dagligvarugalan, som för 13:e gången arrangeras av branschtidningen Fri Köpenskap. Det är den svenska dagligvarubranschens största och viktigaste event.

20 priser ska under kvällen delas ut i samarbete med ännu fler partners, bland annat till Årets fiskavdelning, Årets hållbarhetsinitiativ, Årets syftesdrivna ledare och Årets leverantör. Ny kategori för året är Årets vegobutik. Finalen på galakvällen är utdelningen av branschens finaste pris: Årets butik.

Förra årets prisutdelning fick på grund av pandemin genomföras digitalt. Det uppdämda behovet att få träffas igen har visat sig i form av en helt utsåld gala med folk i kö för att få en plats. Över 660 personer kommer att följa prisutdelningen på plats i Blå hallen i Stockholms stadshus.

Det går också att följa galan digitalt. Livesändningen på Fri Köpenskaps Facebooksida startar klockan 18.45.

Kvällens konferencier är artisten Lina Hedlund som får hjälp av bandet Duo Jag och en hemlig gäst med underhållningen.

Alla finalisterna som tävlar om priserna på Dagligvarugalan återfinns här.

För ytterligare information kontakta:

Caroline Magnéli Holm, projektledare Dagligvarugalan: caroline.magneli@nordiskemedier.se,
073-6825377

Claes Holmström, mediechef Fri Köpenskap, claes.holmstrom@nordiskemedier.se, 070-9437310

Mona Johansson, chefredaktör Fri Köpenskap: mona.johansson@nordiskemedier.se, 073-6825363