Emå Mejeriet är ett av Dagligvaruhandelns främsta företag

Emå Mejeriet är ett av Dagligvaruhandelns främsta företag

Den första september bjuder affärstidningen Fri Köpenskap in till årets stora fest - Dagligvarugalan. Här kommer dagligvarubranschens främsta att belönas i elva kategorier under en prestigefylld galakväll på Vinterträdgården, Grand Hôtel i Stockholm. Ett av de nominerade företagen är Emå Mejeriet i Hultsfred.

- I många andra branscher prisar man de skickligaste företagen och de mest djärva innovationerna, därför har vi tagit initiativet för att samla hela dagligvarubranschens säger Åke Rosengren, Chefredaktör på Fri Köpenskap.

Dagligvarugalans mål är att rikta strålkastarljuset på alla kreativa, nytänkande och framgångsrika insatser som görs inom branschen. Juryn består av ett trettiotal av Sveriges mest välrenommerade branschexperter som har valt ut 30 finalister.

För mer information kring vilka som är nominerade besök fri-kopenskap.se.

För pressackreditering kontakta Åke Rosengren på telefon; 08-54 55 13 40.

Tidningen Fri Köpenskap är en del av Mentor Communications AB. Mentor Communications AB är ett helägt dotterbolag inom Mentor Onlinekoncernen. Mentor Online AB är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag. Mentor besitter unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning.