Entreprenad Expo flyttar till Borgeby!

Entreprenad Expo flyttar till Borgeby!

För att bemöta kundernas önskemål om bättre demoytor, bättre infrastruktur och bättre kommunikationer, flyttas nu södra Sveriges maskinmässa till ny plats, 25-27 september 2014.

Den nya arenan för Entreprenad Expo blir Borgeby mässområde, som ligger vid E6:an, endast 30 minuter från Öresundsbron och 15 minuter från Malmö.

Borgeby erbjuder helt nya förutsättningar både logistikmässigt och i form av ökad tillgänglighet och ett mer kompakt mässområde. Därtill erbjuds alla utställare med monteryta om minst 300 kvm, en demoyta i direkt anslutning till montern.

Entreprenad Expos projektledare Lars Nordmark kommenterar flytten:

- Vårt mål är ett mer levande område, som erbjuder demonstrationer och en större upplevelse för både utställare och besökare. En mässa handlar om intressanta möten mellan människor, som ska leda till bra affärer. Det är viktigt att produkternas funktioner kan visas upp på ett bra sätt.

– Flytten känns spännande och mycket kvalitativ. Borgeby mässområde är ungefär dubbelt så stort som Ring-Knutstorp, men vi kommer inte att använda hela området utan satsa på att hålla ihop utställarna för att skapa ett mer kompakt mässområde. Vi satsar på att höja kvaliteten, snarare än att öka storleken.

Entreprenad Expo i Skåne äger rum den 25-27 september 2014.

Läs mer på www.entreprenadexpo.se

För mer information kontakta:

Lars Nordmark, Projektledare Entreprenad Expo

lars.n@mentoronline.se, 070-975 99 42