Finalister klara i Stora Trafiksäkerhetspriset 2012

Juryn har enats. Tre finalister i kategorierna Årets Beställare, Årets Leverantör och Årets Entreprenör är klara. Vinnarna utses vid prisceremonin på Transportforum i Linköping den 11 januari kl 15.00.

Efter noggrant övervägande har juryn för Stora Trafiksäkerhetspriset valt ut tre finalister i tre kategorier av Stora Trafiksäkerhetspriset 2012:

Årets Beställare:
Axfood
NCC
Skogsindustrin i södra Sverige

Årets Entreprenör:
Nettbuss
Nobina
Sita

Årets Leverantör:
Asta Zero
Luleå tekniska universitet
Malux

I juryn för Stora Trafiksäkerhetspriset ingår Charlotte Wäreborn Schultz och Charlotte Rosengren Edgren, Svensk Kollektivtrafik, Anna Grönlund, Svenska Bussbranschens Riksförbund, Johan Lindström, Sveriges Åkeriföretag, Claudio Skubla och Thomas Winskog, Svenska Taxiförbundet, Kent Nyman, Trafikverket, Magnus Jägerskog, IQ-Initiativet och Anders Karlsson, juryns ordförande och chefredaktör för tidningarna RESFORUM, TRAFIKFORUM och Transport & Logistik iDag.
Huvudpartner i Stora Trafiksäkerhetspriset 2012 är Bilprovningen. Partners är Trafikverket, Transportgruppen, TYA, IQ-Initiativet och Sveriges Trafikskolors Riksförbund, STR.

Läs mer om priset på www.trafiksakerhetspriset.se

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Karlsson, Juryns Ordförande, Chefredaktör för RESFORUM, TRAFIKFORUM och Transport & Logistik iDag, e-post: anders.karlsson@mentoronline.se tel 08-670 41 29

Huvudpartner: Bilprovningen

Partners:
Trafikverket, IQ Initiativet, Transportgruppen, TYA, Sveriges Trafikskolors Riksförbund, STR.