Fler besökare på Entreprenad Expo 2013!

Fler besökare på Entreprenad Expo 2013!

Södra Sveriges entreprenadmaskinmässa genomfördes under helgen som gick. De 7.600 besökarna bjöds på välutrustade montrar, strålande sol och en härlig stämning.

Mässområdets 26.ooo kvm är kompakt och lättöverskådligt. Besökarna fick uppleva en personlig och samtidigt affärsinbjudande stämning. Tack vare mässans format hann besökarna gå runt, ta sig tid i varje monter och dessutom gå tillbaka och jämföra utbudet i de olika montrarna.

FAKTA Entreprenad Expo 2013

-  190 montrar

-  250 utställande företag

-  7.600 besökare

-  Demoområde

-  5 mil kabel lades ut för att försörja området med el

-  800 amp el kapacitet totalt

-  81 flaggstänger placerades ut

-  Ca 3100 bilar parkerade

-  4400 bullar tog slut i arrangörens monter

-  2500 m2 tält byggdes

-  260m 3 träflis gick åt

Nästa år, dvs. 2014, genomförs Entreprenad Expo den 25-27 september.

www.entreprenadexpo.se finns logotype, mässkarta och utställarlista.

För mer information kontakta:

Lars Nordmark, Projektledare Entreprenad Expo

lars.n@mentoronline.se, 070-975 99 42

Sandra Camilleri, Information & PR Entreprenad Expo

sandra.c@mentoronline.se, 073-985 12 00

Om Entreprenad ExpoEntreprenad Expo arrangerades för första gången 2012. Bakom mässan står Leveranstidningen Entreprenad, som ägs av Mentor Communications AB. Entreprenad Expo är en entreprenadmässa för alla som jobbar med maskiner inom entreprenad, bygg, mark och grönytebranschen. Mässan ägde rum den 12-14 sept 2013. på Ring Knutstorp i Skåne. Läs mer på www.entreprenadexpo.se. Nästa mässa genomförs 25-27 sept 2014.