Här är finalisterna i Security Awards 2015

Här är finalisterna i Security Awards 2015

Nu har de 14 jurygrupperna för säkerhetsbranschens mest prestigefulla pris Security Awards 2015 utsett årets finalister.

Bland de 42 värdiga finalisterna trängs branschens tongivande profiler, morgondagens stjärnor, anrika företag, kaxiga uppstickare och de offentliga aktörer som går i bräschen.
– Det har varit ett tufft och spännande jobb att vaska fram de värdigaste finalisterna tillsamman med alla fantastiska jurymedlemmar. Generellt så tycker jag att säkerhetsbranschen borde bli bättre på att stoltsera med det enorm viktiga arbete man gör – det finns otroligt inspirerande förebilder att framhäva, säger Hanna Stenvall, chefredaktör på Skydd & Säkerhet.

Nominerade till den tunga titeln Årets säkerhetsperson 2015 är 2Secure-grundaren Mattias Nygren och Ann-Sofie Ljungstedt, säkerhetskonsult med prestigeuppdrag som Mall of Scandinavia på sitt bord, samt MTR:s trygghetschef Roger Eriksson. För sina rådiga ingripanden står Sandra Scherling och Magnus Faxén, Fredrik Karlsson och Robert Hägg samt Linda-Marie Claesson som finalister i kategorin Årets säkerhetsbragd.

Striden om utmärkelsen Årets säkerhetslösning står i år mellan släckgranaten Fire-Pro, konceptet Kontaktpolis Hjulsta och 2Secures Early Warning. Titeln Årets IT-säkerhetslösning kommer att gå till antingen Cybercoms Upphandlingskollen, Sysctl:s Deaddrop eller Sysctl:s Impex. Cubsec, Securitas Direct och CPG Sverige står som finalister i kategorin Årets bevakningsföretag och spännande inslag i Årets Rookie är Trygghet & Innovations Andreas Ring, SMS-Livräddare med sin nya app och föreningen Ortens Favoriter.

– Det är häftigt med den bredd vi har på våra finalister och jag är imponerad över den kvalitet de håller. Det ska bli jättekul att få träffa alla när vi korar vinnarna på Security Awards-galan på CaféOpera den 17 september, säger Hanna Stenvall.

Tidningen Skydd & Säkerhet vill med utmärkelserna i olika kategorier lyfta fram de goda exempel och det stora engagemang som finns i säkerhetsbranschen. Vår målsättning är sätta strålkastarljuset på de företag, lösningar och personer som på olika sätt bidrar till utveckling.

Finalisterna i Security Awards 2015 är:

Årets säkerhetsarbete i kommun: Karlstad, Örebro, Norrtälje
Årets säkerhetskonsult: Tommy Sköld, Svensk Säkerhetshantering, Jan Strandevall, Observera, Ingvar Wernvik, Söderberg & Partner
Årets säkraste utbildningsplats: Brinkskolan, Täby, Dragonskolan, Umeå, Lunds universitet
Årets risk managementarbete: Haninge kommun, Specialfastigheter, Trafikverket
Årets IT-säkerhetslösning: Cybercoms Upphandlingskollen, Sysctl:s Deaddrop, Sysctl:s Impex
Årets säkerhetsföretag: RCO Security, Outpost24, 2Secure
Årets säkerhetsarbete i landsting: Landstinget Blekinge, Region Kronoberg, Region Östergötland
Årets säkerhetselev: Peter Stiernstedt, University of Portsmouth, Jonah Ejheden,
Säkerhetsgymnasiet, Sarah Backman, Försvarshögskolan
Årets bevakningsföretag: Cubsec, Securitas Direct, CPG Sverige
Årets säkerhetslösning: Granaten, Kontaktpolis Hjulsta, Early Warning
Årets säkerhetsperson: Ann-Sofie Ljungfelt, Roger Eriksson, Mattias Nygren
Årets säkerhetsbragd: Sandra Scherling och Magnus Faxén, Fredrik Karlsson och Robert Hägg, Linda-Marie Claesson
Årets säkerhetsrookie: Andreas Ring, SMS-Livräddare, Ortens Favoriter
Årets säkerhetsnål: Suicide Zero, Scott Goodwin, Karin Johannesen

Mer information om finalisterna, motiveringarna, jurygrupperna och galan finns på www.securityawards.se

För ytterligare information kontakta:
Hanna Stenvall, chefredaktör Skydd & Säkerhet: hanna.stenvall@mentoronline.se, 08-670 41 70
Johanna Strid, projektledare Security Awards: johanna.strid@mentoronline.se, 08-670 41 76

Skydd & Säkerhet arrangerar för sjätte året i rad Security Awards
Säkerhetsbranschen är en bransch i utveckling som drivs av engagerade människor som brinner för att göra Sverige säkrare och tryggare. Det är de som lyckas nå framgång med starka företag eller innovativa lösningar och kvalificerat säkerhetsarbete i näringslivet eller i den offentliga sektorn.

Tillsammans med våra kompetenta och engagerade jurymedlemmar i de 14 kategorierna har vi skannat av Säkerhetssverige för att försöka hitta branschens vassaste aktörer och framtidens stjärnor. Med hjälp av alla er som nominerat glimrande bidrag har vi hittat 42 värdiga finalister – att inspireras av och att hyllla!

www.skyddosakerhet.se