Handelns bästa prisades

Handelns bästa prisades

Handelns bästa utsedda

E-handelsföretaget Bygghemma vann kategorin Årets komet i Retail Awards 2011. Till Årets butik utsågs sportbutiken Alewalds i Stockholm och H3/Bromma Blocks blev Årets galleria/köpcentrum.

Totalt delades tolv priser ut i olika kategorier på Retail Awardsgalan i Blå hallen i Stockholms stadshus den 15 mars.

Retail Awards arrangeras av Svensk Handel i samarbete med tidningen Dagens Handel. I år hade det kommit in omkring 400 anmälningar till nomineringar i de 12 klasserna. Varje kategori har en egen jurygrupp på fem namnkunniga personer som utser först tre nominerade och slutligen en vinnare.

De olika jurygrupperna har olika kriterier, men genomgående handlar det om att lyfta fram framgångsrika företag och personer inom handeln som arbetar konsekvent och målmedvetet och har lyckats både marknadsmässigt och ekonomiskt.

Mer om de olika jurygrupperna och juryns motiveringar finns att läsa på www.retailawards.se

Priset delades ut under festliga former på Retail Awards-galan i Blå hallen i Stockholms stadshus. Kvällens konferencier var Tilde de Paula och för underhållningen svarade Salem al Fakir.

För eventuella frågor eller intervjuer kontakta:

Adriana Dobrin, projektledare för Retail Awards, 08- 670 41 37

Thomas Karlsson, chefredaktör för tidningen Dagens Handel, 070-569 43 16

Lars G Ohlson, pressekreterare Svensk Handel, 010-47 18 623

Komplett lista över vinnare
(se mer i länkat dokument)

Årets marknadsföringsidé   IKEA - Tillsammans
Årets komet   Bygghemma
Årets butikskedja   Dressmann
Årets e-handel   Tailor Store Sweden
Årets butikslösning   Clas Ohlson
Årets köpcentrum/galleria   H3/ Bromma Blocks
Årets säkerhetslösning   Kista Galleria
Årets utmanare   Kronans Droghandel
Årets butikssäljare   Christopher Thour, Kjell & Company, Väla, Helsingborg
Årets tekniska lösning   Termosense
Årets satsning för ökad kundservice   Kjell & Company
Årets butik   Alewalds outdoor & Sport Stockholm

Dagens Handel är en nyhets- och affärsinriktad facktidning för och om handel i Sverige och utomlands. Tidningen innehåller aktuellt och informativt material skrivet av redaktionens egna medarbetare med många års erfarenhet av handelsfrågor.
Dagens Handel når 14 000 detaljhandelsföretag och över 20 000 arbetsplatser inom detaljhandelns alla branscher.

Mentor Communications AB är ett helägt dotterbolag inom Mentor Onlinekoncernen. Mentor Online AB är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag. Mentor besitter unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning. Informationsspridningen sker genom facktidningar, events, specialnummer, utbildningssatsningar samt genom en samling vertikala internetportaler under huvudportalen www.mentoronline.se.