Handelns bästa prisades

Handelns bästa prisades

Brandos kammade hem två priser på handelsgalan Retail Awards. Till Årets butikskedja utsågs Naturkompaniet och leksaksbutiken Kurragömma i Borås blev Årets butik. Priser i tolv kategorier delades ut på Retail Awards den 7 maj.

Karl-Johan Pantzar, vd för Brandos som säljer skor på nätet, tog emot två priser när företaget vann både Årets e-handel och Årets komet. Stayhard som driver både e-handel och fysiska butiker blev vinnare av Årets tekniska lösning. Jula fick pris i kategorin Årets kundklubb, Ica kvantum Sannegården i Göteborg prisades för Årets butikslösning och KF/Coop vann Årets säkerhetslösning.
Årets butikssäljare blev Dennis Ländin från Blomsterlandet i Norrtälje.

Retail Awards arrangeras av Svensk Handel i samarbete med tidningen Dagens Handel. Tolv priser delas ut, där varje kategori har en egen jurygrupp på fem namnkunniga personer som först utser tre finalister och slutligen en vinnare.
Drygt 550 festdeltagare hade samlats på Stockholm Waterfront Congress Centre i Stockholm för att hylla vinnarna. Kvällens konferencier var Tilde de Paula och för underhållningen svarade Linda Sundblad.

Vinnare Retail Awards 2012 är:

Årets butik: Kurragömma, Borås.

Årets butikskedja: Naturkompaniet.

Årets butikslösning: Ica kvantum Sannegården, Göteborg.

Årets butikssäljare: Dennis Ländin, Blomsterlandet, Norrtälje.

Årets e-handel: Brandos.se.

Årets hållbara butik: Ikea.

Årets komet: Brandos.

Årets kundklubb: Jula club.

Årets marknadsföringsidé: Apotekets kampanj för maghälsa.

Årets satsning för ökad kundservice: M by Mekonomen.

Årets säkerhetslösning: KF/Coop.

Årets tekniska lösning: Stayhard.

Mer information om finalisterna, motiveringarna, jurygrupperna och galan finns på www.retailawards.se, där också bilder kommer att läggas upp under tisdagen.

För ytterligare information kontakta:

Adriana Dobrin, projektledare Retail Awards: adriana.d@mentoronline.se, 08-670 41 37
Thomas Karlsson, chefredaktör Dagens Handel: thomas.karlsson@dagenshandel.se, 08-670 41 92
Erik Boman, pressekreterare Svensk Handel: erik.boman@svenskhandel.se, 010-471 86 50