Vilka trender ser vi inom livsmedelsförpackningar 2009?

Vilka trender ser vi inom livsmedelsförpackningar 2009?

Den 26 maj samlas några av Sveriges mest kunniga experter inom förpackningstryck på heldagsseminariet Livsmedelsförpackningar 2009 för att sätta fokus på den snabba utvecklingen av nya förpackningslösningar för livsmedel, lokalt som globalt. Bakom seminariet står packbranschens ledande tidning Packmarknaden.

Under dagen föreläser bland annat Peter Cuypers, ABB Robotic, Mats Liljestam, Nordic Sugar, Margareta Thorgren, Scan, Joachim Cederblad, Googol och Mårten Rennemark, Procordia.

Ur programmet:
Vilka trender finns det inom livsmedelsindustrin i världen?
Vilken roll har förpackningen i marknadsföring?
Nya förpackningsidéer 2009
Hur förändras livsmedelsindustrin i kristider?

Plats: Hotel Marina Plaza, Helsingborg
Tid: 26 maj, klockan 09.00-17.00

För särskild pressinbjudan kontakta projektansvarig David Khabbazi på e-post david.k@mentoronline.se eller via telefon 08-670 81 41.

För bokning och komplett program besök seminariets hemsida eller ladda hem bifogat program.

Tidningen Packmarknaden är Sveriges största oberoende branschtidning för svensk förpackningsindustri som med dagliga nyheter och de digitala nyhetsbreven varje vecka når beslutsfattare inom hela näringslivet. Tidningarna ges ut av Mentor Communications AB.

Mentor Communications AB är ett helägt dotterbolag inom Mentor Onlinekoncernen. Mentor Online AB är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag. Mentor besitter unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning. Informationsspridningen sker genom facktidningar och böcker från eget förlag, events, specialnummer, utbildningssatsningar samt genom en samling vertikala internetportaler under huvudportalen www.mentoronline.se.