Idag öppnar Fokus Hjälpmedel!

Idag öppnar Fokus Hjälpmedel!

Nu är det dags för Fokus Hjälpmedel!

För femte gången arrangeras mässan som går av stapeln i Västerås den 12-13 oktober.

Fokus Hjälpmedel är den ledande och nyskapande mötesplatsen med fokus på innovation och framtid i morgondagens välfärd.

Mässan arrangeras av hjälpmedelsverksamheterna i 7-klövern i samarbete med Swedish Medtech och tidningen MedTech Hjälpmedel.

- Hjälpmedel är en viktig förutsättning för vård, omsorg och en god livskvalitet för så många, säger Anne-Christine Ahl, förvaltningschef på Hjälpmedelscentrum i Västmanland och delaktig i mässans projektgrupp.

Under två fullspäckade dagar kommer nyheter och innovationer inom hjälpmedel att presenteras av de drygt 80 utställarna, och besökarna bjuds på ett fortbildande seminarie- och workshopprogram.

- Grunden för att rätt hjälpmedel förskrivs är kunskap om de hjälpmedel som finns och de nyheter som kommer. Genom att besöka mässan blir besökarna uppdaterade på det senaste både bland produkter och via föreläsningarna. Därför är mässan så viktig, förklarar Anne-Christine Ahl.

Förra gången Fokus Hjälpmedel arrangerades, hösten 2014, slog mässan besöksrekord med över 1600 personer som kom för att titta på produktnyheter, prata med leverantörer och kollegor, gå på föreläsningar och workshops.

Tid: 12-13 oktober, 9.00-16.00

Plats: Bombardier Arena, Västerås

För mer information kontakta:

Anders Arehag, projektledare Fokus Hjälpmedel
anders.arehag@mentoronline.se, 073-682 53 78

Lisa von Garrelts, chefredaktör MedTech Hjälpmedel
lisa.vongarrelts@mentoronline.se, 08-670 41 81

Anne-Christine Ahl, förvaltningschef Hjälpmedelscentrum i Västmanland
anne-christine.ahl@ltv.se, 021-174 571

MedTech Hjälpmedel - bevakar hjälpmedelssverige

Intresset för vård, omsorg och hjälpmedel ökar lavinartat. Behovet av nya hjälpmedel och nya innovationer för personer med funktionshinder och inom

äldrevården är större än någonsin. I MedTech Magazine HJÄLPMEDEL kan du läsa om företagen och människorna i branschen, om branschens utmaningar

och möjligheter. Vi presenterar nyheter och nya innovationer. I debatter och frågeforum får vi ett politiskt perspektiv och bevakar huvudmännens ansvar.