Inbjudan frukostseminarie 26 augusti - Internet of things - Så ska svensk industri bli bäst i världen

Hur lyckas svensk industri genom att fånga, förvalta och förädla information förtjäna ledartröjan inom internet of things och därigenom säkra sin framtida verksamhet?

Hur blir det möjligt med automationsteknisk integration, kommunikation och gränsöverskridande samverkan mellan samtliga delar i värdekedjan, i realtid?

Program:

Kl 07.45- 08.15
Registrering och frukost

08.15-09.30

Program med talare:

– Så behåller vi ledningen inom automationsteknik även i morgon
Mikael Dahlgren forskningschef för ABB Sverige

- Så här tar teknikföretagen täten för internet of things
Jonas Wallberg, ansvarig för internet of things, Teknikföretagen

- IBM om tillämpningar och exempel där Internet Of Things / Industry 4.0 har skapat affärsvärde och löst reella affärsproblem Ulf Weibahr, Affärskonsult inom Tillverkande Industri, IBM

Tid och plats:
Onsdag 26 augusti, World Trade Center, Klarabergsviadukten 70 / Kungsbron 1