Inbjudan: Sveriges bästa bussförare utses den 7 september!

Inbjudan: Sveriges bästa bussförare utses den 7 september!

Måndagen den 7 september arrangeras finaltävlingen i Bussförar-SM 2015 på Gillingebanan i Vallentuna norr om Stockholm. 16 finalister gör upp om resecheckar och äran av att kunna titulera sig som Sveriges Bästa Bussförare 2015.

Bussförar-SM arrangeras av Sveriges Bussföretag inom Transportföretagen i samarbete med tidningarna RESFORUM och TRAFIKFORUM inom Mentor Communication Group som är Nordens ledande tidningar inom persontrafik. Samarbetspartners är Gillinge Stockholms Trafiksäkerhetscenter, VDL Bus Sweden AB, Arbetsförmedlingen och Grönlunds Yrkesutbildningar. Partners är Keolis, Transdev, Nettbuss, Buss i Väst AB, KFS och Kommunal.

De 16 finaliserna är utan inbördes ordning:

Namn, företag, garage/depå

Daniel Didricksson, KR Trafik, Bollnäs
Ida Wennman, Nettbuss Stadsbussarna AB, Gävle
Samuel Carlsson, Omnibusslinjen Habo-Hjo, Habo
Jan-Erik Eriksson, Björks Buss, Ludvika
Ricard Carlenius, Transdev, Norrköping
Jacob Kone, Transdev, Norrköping
Konrad Stammler, Nobina, Hallstavik
Krister Nilsson, Nobina, Tyresö
Marie Öhman, Björks Buss, Västerås/Hallstahammar
Roger Johansson, Omnibusslinjen Habo-Hjo, Habo
Philip Johansson, Nobina, Enköping
Patrik Engberg, Keolis, Göteborg
Josefin Kihlberg, Nobina, Njurunda
Eric Westanskog, Keolis, Söder (Stockholm)
Sebastian Sarlöv, Nobina, Södertälje
Björn Karlsson, Fridströms Buss, Rimbo

Parallellt med tävlingen arrangeras provkörning och branschinformation för intresserade arbetssökande i samarbete med Arbetsförmedlingen.

För mer information kontakta:

Maria Sjölin, Branschutvecklare Utbildning och Arbetsmarknad, Transportföretagen
08-762 71 55, maria.sjolin@transportforetagen.se

Jacob Albertsen, Projektledare Bussförar-SM, Mentor Communication Group AB