KollektivtrafikSYD 1 december i Malmö

En heldagskonferens med fokus på framtiden inom kollektivtrafik arrangeras av tidningen TRAFIKFORUM i Malmö den 1 december. Huvudpartner är Skånetrafiken och VD Linus Eriksson är en av key-note talarna. Busstillverkaren Solaris visar Bus of The Year, och Nobina finns på plats för att dela med sig av framtidsspaning från Nobina Tech.

Den – i maj 2017 - 10-årsjubilerande konferensen Kollektivtrafikdagen som arrangeras i Stockholm får en lillasyster i södra Sverige. KollektivtrafikSYD arrangeras första gången den 1 december på Luftkastellet i Malmö. Besökarna består av kommunala och regionala beslutsfattare inom områden som påverkar kollektivtrafiken i regionen. Dessutom ser vi ett antal representanter från bussbranschen på plats kombinerat med leverantörer till kollektivtrafikbranschen. Det är just den smältdegeln av besökare som är värdefull, speciellt när vi har ett tydligt framtidsfokus på konferensen – säger projektledaren Jacob Albertsen i en kommentar.

Talare under dagen är utöver ovannämnda bland andra trafikdirektörer från Kalmar och Jönköping. Detta för att ge en bild av läget i hela regionen. Vi hör dessutom referat från konferensen TransForm som tar upp frågan Hur design av stationer och fordon locka fler att resa med kollektivtrafiken?

Mer information om dagen och konferensen finner ni på www.kollektivtrafiksyd.se eller genom att kontakta Projektledaren Jacob Albertsen på 08-670 41 27, jacob.albertsen@mentoronline.se