Livsmedelsförpackningar i Fokus 2017 -Save the date 27 april

Livsmedelsförpackningar i Fokus 2017 -Save the date 27 april

Datum och plats är spikad för nästa års konferens om livsmedelsförpackningar. Save the date 27 april. Då hålls ”Livsmedelsförpackningar i Fokus” på Courtyard by Marriot i Stockholm. Maria Strømme är klar som inledningstalare.

”Livsmedelsförpackningar i Fokus” ett samarrangemang mellan Livsmedelsföreningen, tidningarna Livsmedel i fokus och Packmarknaden. Planering av innehållet till nästa års konferensen pågår just nu. Talare klara så här långt är;

Maria Strømme, Professor i nanoteknologi vid Uppsala Universitet

Johan Ununger, VD, Saltå kvarn

Helene Williams, Universitetslektor, Karlstad Universitet

Mikael Hannus, Innovationschef Sverige, Stora Enso

Åsa Berg, Projektledare/VD, Garbergs Project

Erik Lindroth, Miljödirektör, Tetra Pak

Ingela Stenson, Business Analyst and Strategist, United Minds

Marco Lucisano, Director, Papermaking & Packaging, Innventia

Konferensen blev en stor framgång när den första gången arrangerades i år. Den lockade närmare 200 deltagare och gensvaret var överväldigande positivt. Några kommentarer från deltagarna löd;

Tack för en superbra inspirationsdag! Mycket bra organiserat, forum, mingel, föreläsare och kunskapsförkovring. Stort tack!

Tack för ett trevligt arrangemang och intressanta presentationer med spännande människor. Toppen!

Stor bredd och många infallsvinklar på ämnet förpackningar. Även upplägget i sin helhet med olika block, utställning, bra lokaler och tillfällen till mingel.

För mer information:

www.livsmedelsforpackningar.se

Per-Stefan Gersbro, psg@paccedo.com, +46 709 98 96 91

Ingrid Lövkrona, ingrid.lovkrona@mentoronline.se +46 42 490 19 79

Livsmedel i fokus

Livsmedel i fokus är den ledande branschtidningen för hela livsmedelsbranschen. Hos oss får du aktuella arbetsplatsreportage och det senaste inom teknik, industri, marknad och produktinnovation. Här hittar du nyheterna, trendspaningarna, analyserna och reportagen som går på djupet. Och det är här du får läsa om de senaste rekryteringarna.

Packmarknaden

Välkommen till en spännande värld av förpackningar! Packmarknaden är en ledande tidskrift för allt om förpackningar. Våra läsare är professionella beslutsfattare i hela Norden. Tidningen speglar nyheter inom teknik, marknadstrender, standarder och lagkrav, förpackningskoncept, grafisk design och tryck, förpackningsmaterial, personal och affärer, med mycket mera.