Malmö Akutmottagning premierad för säkerhetsarbetet

Malmö Akutmottagning premierad för säkerhetsarbetet

Torsdagen den 19 september delades Security Awards 2013 ut på Café Opera i Stockholm. I kategorin Årets Säkerhetsarbete i landsting blev det Malmö akutmottagning som kammade hem utmärkelsen.

Juryns motivering löd: "Ett framgångsrikt säkerhetsarbete på bred front, som skapar en trygg miljö för såväl anställda som patienter - men som också har blivit ett föredöme och inspirationskälla för övrig sjukvårdsverksamhet i Sverige. Årets säkerhetsarbete i landsting har bedrivits vid Malmö akutmottagning."

Security Awards delas ut av branschtidningen Skydd & Säkerhet i samarbete med olika partners, bland annat EvvaSalto, vars vd Anders Karlemark lämnade över priset till Svante Normark från Malmö akutmottagning.
I nomineringstexten framgår att Malmö akutmottagning har haft modet att besluta om och genomföra ett förbättrings- och säkerhetsarbete med utgångspunkt från mötet med patienten och flödesarbetet. Arbetet anses av juryn ha genomförts på ett innovativt sätt och åstadkommit en trygg arbetsmiljö och ett gott patientmottagande.

Foto: Torbjörn Larsson

Mer information om Security Awards;
chefredaktör Lotta Eriksson, 0736-825358, lotta.eriksson@mentoronline.se
projektledare Hans Grindal, 0735-429040, hans.grindal@mentoronline.se

Regioner

Skydd & Säkerhet är en del av Mentor Communications, som är ett helägt dotterbolag till Mentor Onlinekoncernen. Det är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag. Mentor besitter unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning.