Nu kommer fordonsverkstädernas mötesplats "Inspirationsdagen 100% Verkstad" även till Göteborg

Den 10 maj är det dags för Inspirationsdagen 100% Verkstad som arrangeras av MotorMagasinet tillsammans med SFVF på Arken Hotell i Göteborg. Den första inspirationsdagen för fordonsverkstäder i västra Sverige.

Fordonsverkstäder är i fokus på både gott och ont. Men den svenska fordonsbranschen arbetar mycket aktivt för att förbättra kvalitet och öka kundnöjdheten. För att lyckas med det krävs utbildning och information.

Inspirationsdagen 100% Verkstad i Göteborg bjuder på ett rykande aktuellt program. Besökarna kommer att få information om det absolut senaste för verkstäder, dels genom intressanta talare och dels genom nyheter från branschens leverantörer som finns på plats.

Bland de ämnen som kommer att tas upp finns allt från hur man satsar på miljö i verkstaden till hur man ska ta hand om sina kunder, framtiden för fordonsverkstäderna, Godkänd Bilverkstad, Vad som gäller för den som vill jobba med A/C och hur man få tag i personal.

Säkerhet vid hantering av gas- och elbilar är i högsta grad aktuellt, inte minst för verkstäderna som får in dessa fordon för service och reparationer. Utan rätt kunskap om dessa fordon kan allvarliga incidenter eller olyckor uppstå. På Inspirationsdagen 100% Verkstad i Göteborg kommer besökarna att få mer information om vad som gäller.

Datum: 10 maj

Plats: Arken Hotell Oljevägen 100 418 34 Göteborg