På torsdag koras säkerhetsbranschens vinnare

På torsdag koras säkerhetsbranschens vinnare

Representanter från media hälsas välkomna när Security Awards 2012 delas ut torsdagen den 20 september kl 13.00 på Stora Scenen, under SKYDD 2012 på Stockholmsmässan, Älvsjö!

Security Awards är säkerhetsbranschens största tävling och premierar personer och företag som har utmärkt sig med nyskapande, konstruktiva och framgångsrika lösningar eller metoder. Målsättningen är att lyfta fram goda exempel och förebilder för att bidra till ett säkrare och tryggare samhälle och näringsliv.

De tolv kategorierna i Security Awards 2012 är:

Årets säkerhetsarbete i kommun
Årets säkerhetskonsult
Årets säkraste utbildningsplats
Årets Risk Managementarbete
Årets IT-säkerhetslösning
Årets säkerhetsföretag
Årets säkerhetsarbete i landsting
Årets säkerhetselev
Årets bevakningsföretag
Årets säkerhetslösning
Årets säkerhetsperson
Året Säkerhetsnål

För mer information om de nominerade: www.securityawards.se

För mer information eller kontakt med de nominerade:
chefredaktör Lotta Eriksson, 08-670 41 58, lotta.eriksson@mentoronline.se
mediachef Maja Eklund, tfn 08-670 41 75, maja.eklund@mentoronline.se
projektledare Lars Normark, tfn 0709-75 99 42, lars.nordmark@mentoronline.se

Security Awards är en tävling som är öppen för alla företag, kommuner, landsting, skolor och personer som arbetar med skydd - och säkerhetsfrågor. Tävlingen arrangeras av tidningen Skydd och Säkerhet som är säkerhetsbranschens ledande facktidning. Skydd & Säkerhet är en del av Mentor Communications AB.

Mentor Communications AB är ett helägt dotterbolag inom Mentor Onlinekoncernen. Mentor Online AB är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag. Mentor besitter unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning.