Premiär för Fokus Hjälpmedel Umeå!

Premiär för Fokus Hjälpmedel Umeå!

Nu är det premiär för Fokus Hjälpmedel Umeå!

För första gången arrangeras mässan som går av stapeln i Umeå den 12-13 oktober. Fokus Hjälpmedel har tidigare arrangerats på flera orter runt om i landet och ska precis som tidigare erbjuda relevant fortbildning för förskrivare och hjälpmedelskonsulenter.

Mässan arrangeras av hjälpmedelsverksamheten i Region Västerbotten i samarbete med Swedish Medtech och tidningen Fokus Hjälpmedel.

Hjälpmedelsförsörjningens mål är att alla Västerbottningar har tillgång till välfungerande och funktionella hjälpmedel. Fokus Hjälpmedel är därför ett viktigt verktyg att hålla länets förskrivare uppdaterade på produkter, metoder och lagstiftning.

Under två fullspäckade dagar kommer nyheter och innovationer inom hjälpmedel att presenteras av de drygt
80 utställarna, och besökarna bjuds på ett fortbildande seminarie- och workshopprogram.

Framtidens vård behöver fokuseras mer på förebyggande insatser, till exempel hjälpmedelsanvändning. Det är därför viktigt att förstå att vinsten för samhället ofta överstiger hjälpmedelskostnaden.

Tid: 12-13 oktober, 9.00-16.00

Plats: Noliamässan, Umeå

För mer information kontakta:

Anders Arehag, projektledare Fokus Hjälpmedel
anders.arehag@nordiskemedier.se, 073-682 53 78