Simon Nykänen från Putsarkungen tog hem segern i Fönsterputs SM

Simon tog hem segern SM i Fönsterputs

Tredje gången gillt för Simon Nykänen från Putsarkungen som gick segrande ur en tuff fönsterputsstrid.
Simon Nykänen från Putsarkungen tog hem segern i SM i Fönsterputs medan Magnus Eriksson från Putsa, till vänster, blev silvermedaljör och Ola Gustafsson från Rena Fönster knep bronsplatsen. Foto: Evis Renander

Under mässan Clean & Facilitys andra dag ägde så finalen i SM i fönsterputs i rum.

Tio finalisterna deltog, efter intensiva övningspass och kvalomgångar, i finalen klockan 13:00 på onsdagen och därefter var det en spänd väntan på resultat och prisutdelning klockan 14:30.

Segrande ur striden gick Simon Nykänen från Putsarkungen som deltog i tävlingen för tredje gången. Silverplatsen kneps av Magnus Eriksson från Putsa medan Ola Gustafsson från Rena Fönster tog hem en hedrande bronsmedalj.