Spetsad branschkompetens när Nordiske Medier lanserar digitala kurser

Spetsad branschkompetens när Nordiske Medier lanserar digitala kurser

Nordens största B2B-förlag Nordiske Medier kompletterar sitt utbud med branschspecifika utbildningar som diplomerar deltagaren. Först ut är kurser om processvätskor och energieffektivisering.

I tät dialog med det nordiska näringslivet ger Nordiske Medier ut cirka 50 B2B-titlar, både digitalt och i print, varav ett 20-tal i Sverige. Mediekoncernen står också bakom ett 50-tal branschevent i Sverige varje år. Nu breddas utbudet med NM+ onlinekurser, där experter knyts till specifika områden för att erbjuda medarbetare inom olika branscher att förkovra sig på ett professionellt sätt.

I samarbete med onlinekursexperten Coursio kommer Nordiske Medier framöver att erbjuda utbildningar inom ett flertal branschområden på en användarvänlig digital plattform. Först ut är en kunskapshöjande utbildning med fokus på processvätskor och en kurs inom det högaktuella ämnet energieffektivisering.

– Vi är imponerade av resultatet och de proffsiga utbildningar som blev resultatet av vårt samarbete med Nordiske Medier och Coursio, säger Per Vesterberg från Wallenius Water, som har bidragit med experter inom området för processvätskor.

Varje deltagare kan i lugn och ro ta sig igenom den diplomerande utbildningen i sin egen takt.

– Satsningen är ett naturligt steg förr oss som branschmediakanal. Vi ser verkligen fram emot att lansera flera spännande utbildningar inom olika branscher och därmed erbjuda kompetensutveckling på ett lättillgängligt sätt, säger Magnus Kepinski, vd för Nordiske Medier i Sverige.

För mer information kontakta:
Magnus Kepinski, vd Nordiske Medier Stockholm, mobil +46736825370 eller e-post magnus.kepinski@nordiskemedier.se