Städning är mer än RUT - CLEAN service & supply den kvalificerade städmässan

Städning är mer än RUT - CLEAN service & supply den kvalificerade städmässan

CLEAN service & supply – den kvalificerade fackmässan för städ- och servicebranschen

14-17 september 2010 på Stockholmsmässan

Städning berör alla. Nästan alla städar själva, men framför allt arbetar, handlar och transporterar sig alla i miljöer som städas av proffs, dvs av några av de över 37 000 medarbetare som är anställda i branschen.

I veckan som avslutas med riksdagsvalet arrangeras CLEAN service & supply, den kvalificerade städ- och servicemässan på Stockholmsmässan.

14-17 september kan du ta del av trender inom produkter, verktyg och maskiner och uppleva vad som är verklig fackkompetens inom ett område vars resultat många har synpunkter på.

Mässan riktar sig till städentreprenörer och städupphandlingsansvariga i privat och offentlig regi. Samt till alla leverantörer, konsulter och medarbetare som verkar inom den professionella städbranschen.

Nästan 40 olika seminarietillfällen fokuserar på branschfrågor som berör viktiga ämnen.

Några exempel;

- Branschens utveckling. Almega Servicentreprenörerna presenterar en färsk branschrapport som även tar upp det växande intresset för facilitytjänster.

– Självförtroende. Du är värdefull, menar Marie-Louise Danielsson Tham, professor i livsmedelshygien och programledare för Rent Hus.

– Se upp för den osynliga smutsen! Professor Marie-Louise Danielsson Tham berättar om olika bakteriegömmor som man lätt glömmer bort.

– Välj rätt miljöledningssystem. Två olika städbolag berättar tillsammans med Johan Törnberg om hur man hittar rätt i miljömärkningsdjungeln.

– Bra arbetsmiljö för städare och lönsam arbetsmiljö för städare. Professor Ann Beth Antonsson och doktorand Therese Öhrling håller varsitt seminarium.

– Hur sköter man bäst oljade trägolv och heltäckningsmattor? Att rengöra möbler. Flera ämnen ger handfasta städtips.

Hela programmet samt övrig information finns på www.cleanfair.se

Kontakt;

Heléne Jansdotter Lindholm, 0736 - 82 53 53, helene.l@mentoronline.se

Lars Nordmark, 070-975 99 42, lars.n@mentoronline.se

CLEAN service & supply 2010 arrangeras av Mentor Communications i samarbete med Almega Serviceentreprenörerna.

Mentor Communications AB är ett helägt dotterbolag inom Mentor Onlinekoncernen. Mentor Online AB är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag. Mentor besitter unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning. Informationsspridningen sker genom facktidningar, events, specialnummer, utbildningssatsningar samt genom en samling vertikala internetportaler under huvudportalen www.mentoronline.se.