Sveriges största mötesplats för företagare - Entreprenörsveckan Båstad 22-25 juni!

22-25 juni arrangeras Entreprenörsveckan Båstad för andra året i rad. De fyra dagarna erbjuder utställning, seminarier, debatter och mingel där företagarfrågor står i centrum.

En rad branschspecifika seminarier inom bland annat hållbarhet (Sustainability Day), Life Science, mode, Industri 4.0 (den nya industriella revolutionen)) kommer att arrangeras som heldagar. Dessutom genomförs branschöverskridande seminarier som berör företagare i allmänhet. Inspirerande företagarresor, tips på hur man ökar sin försäljning, skattefrågor och mycket mer utlovas. Utöver detta kan besökarna kostnadsfritt boka tid med en skattejurist, tävla om ett tillväxtpaket i The Serendipity Challenge,delta i golftävlingar och mycket mer.

Bland talarna märks Per Holknekt (grundare Odd Molly), Maud Olofsson (tidigare näringsminister, och nu ordförande i Visita), Stephan Rössner (professor hälsoinriktad beteendeforskning) och Anders Andersson (Driva Eget).

Intresset är stort - över 3000 platser är redan bokade till veckans seminarier.

Entreprenörsveckan Båstad är ett initiativ från Mentor Communications.

Syftet med Entreprenörsveckan Båstad är att skapa en naturlig mötesplats för företagare och att öka intresset för företagande. Frågor kring relationen med samhället, med det totala näringslivet samt med beslutsfattare och politiker som direkt eller indirekt påverkar förutsättningarna för entreprenörsledda företag.

- Med Entreprenörsveckan Båstad vill vi lyfta upp och diskutera företagarfrågor. Företagare ska få inspiration, kunskap och framför allt en naturlig mötesplats, säger Mikael Heinig, vd Mentor Communications.

Entreprenörsveckan Båstad är öppen: måndag 22 juni - torsdag 25 juni 09.15 - 17.00 (måndag 11.00 - 17.00)
Plats: Hotel Skansen, Båstad
Fri entré för besökare.

Läs mer på www.entreprenorsveckanbastad.se