David Hindfelt, vd Nordiske Medier Stockholm AB.  Foto: Daniel Bäckdahl
David Hindfelt, vd Nordiske Medier Stockholm AB. Foto: Daniel Bäckdahl

Tidningsförlaget Mentor Communications byter namn till Nordiske Medier Stockholm

Efter förvärvet av Mentor Communications i december 2016 byter nu förlaget namn till Nordiske Medier Stockholm AB. Namnbytet sker för att bättre spegla verksamheten.

– Det är en markering att vi inträder i en ny era som del av en större helhet, med större geografisk täckning och resurser, säger David Hindfelt, vd för Nordiske Medier Stockholm AB och fortsätter:

– Vi är en av ingångspunkterna till en större och bredare marknad vilket ska nyttjas för att nå fler kunder på den nordiska marknaden. Lönsam tillväxt är vår högsta prioritet.

Nordiske Medier med huvudsäte i Danmark är Nordens största renodlade B2B-förlag med cirka 200 anställda i Norge, Danmark och Sverige och omsätter ca 300 miljoner svenska kronor. Förlaget ägs av Nordjyske Medier.

Namnet Mentor Communications behålls som bifirma men all kommunikation sker fortsättningsvis som Nordiske Medier Stockholm AB.

För mer information kontakta:

David Hindfelt 08-670 41 30