Trä-och bygghandelsdagen 30 september: Pris för utveckling av bygghandeln

Trä-och bygghandelsdagen 30 september: Pris för utveckling av bygghandeln

Trä- och bygghandelsdagen genomförs den 30 september med temat ”Vidareförädling ökar intäkterna”. I ett antal punkter under dagen kommer branschens möjligheter till ökad lönsamhet via nya produkter och nya arbetssätt att presenteras och diskuteras. Trä- och bygghandelsdagen avslutas sedan med att SCA Timber Supply bjuder in till ett mingel. I samband med detta kommer NTT och Woodnet även genomföra den högtidliga prisutdelningen.

Vidareförädling av trävaror är en stark trend inom bygghandeln, och anses allmänt vara en grundläggande del av arbetet för ökad lönsamhet i branschen. Denna insikt är också skälet till att NTT och Woodnet tillsammans med våra medarrangörer valt temat ”Vidareförädling ökar intäkterna” för årets event. Ledande företag och branschorganisationer medverkar under dagen, som arrangeras i samarbete med Bygg & Järnhandlarna, Svenskt Trä och Trä- och Möbelföretagen, TMF.

Trä-och bygghandelsdagen arrangeras på Skogshem & Wijk, Stockholm.

Läs mer på www.traochbygghandelsdagen.se

För mer information kontakta:

Anders Arehag, projektledare Trä-och bygghandelsdagen
anders.arehag@mentoronline.se, 073-682 53 78