Vem är Bästa Energileverantör?

Passa på att nominera din energileverantör till Industrins Hållbarhetspris 2009! Vilken leverantör erbjuder svensk industri de bästa förutsättningarna vad gäller hållbarhet, service och pris? Nu finns möjligheten att ge det företaget extra ära och uppmärksamhet. Nominera på www.industrinshallbarhetspris.se senast 31 maj! Prisutdelning sker på Tekniska Mässan i Stockholm den 14 oktober.

Industrins Hållbarhetspris är en utmärkelse skapad för att uppmärksamma industrins satsningar på ökad hållbarhet - övergång till nya råvaror, energibesparingar, socialt ansvarstagande med mera.

Förutom Bästa Energileverantör kommer pris att delas ut i kategorierna Årets Industrihjälte, Årets Nykomling, Årets Trendsättare, Årets Sociala Ansvarspris, Årets Hållbara Produkt, Årets Miljöfrö, Årets Forskningssamarbete, Bästa Energisparare, Innovations- och Kreativitetspriset samt Juryns Hederspris.

- Uppmärksamheten på de framsteg industrin faktiskt gör inom hållbarhetsområdet är inte tillräcklig. Det vill vi ändra på. Det finns också mycket mer som industrin skulle kunna göra, trots det ekonomiska läget. Där vill vi se att takten ökar. Vi vill lyfta fram viktiga insatser för hållbarheten och inspirera fler inom industrin till aktivitet, säger Marie Granmar, chefredaktör på Process Nordic.

Bidra med förslag till vinnare i Industrins Hållbarhetspris 2009,
så kan vi hjälpas åt att lyfta fram de goda exemplen!
Du kan nominera såväl en person som ett företag. Kanske du själv förtjänar att hyllas?

Björn Lindforss är projektledare för Tekniska Mässan där prisutdelningen sker den 14 oktober och han menar att det finns stor potential att stärka varumärken inom industrin och att öka stoltheten för alla duktiga personer som arbetar med hållbar utveckling genom att anmäla förslag till vinnare.

Mer info på www.industrinshallbarhetspris.se

Frågor? Kontakta någon av oss;

• Björn Lindforss, projektledare Tekniska Mässan, tfn 08-749 44 48
  • Marie Granmar, chefredaktör Process Nordic, tfn 08-670 41 34
  • Heléne Lindholm, projektledare Industrins Hållbarhetspris, tfn 08-670 41 53

Bakgrund

All information om Industrins Hållbarhetspris finns på www.industrinshallbarhetspris.se

Arrangörer av Industrins Hållbarhetspris är Process Nordic, Kemivärlden Biotech samt Plastforum. Tidningarna ges ut av Mentor Communications.

Mer information om Process Nordic på www.processnet.se

Mer information om Kemivärlden Biotech på www.chemicalnet.se

Mer information om Plastforum på www.plastnet.se

Mer information om Mentor Communications på www.mentoronline.se