Vilka är bäst i Modesverige?

Det är dags att utse modebranschens främsta aktörer! Vill du vara med och bestämma?

Under Habit Modegalan, som arrangeras för sjunde året i rad av Skandinaviens ledande modebranschtidning Habit Sko&Mode, samlas modebranschen för att tävla om 13 prestigefyllda priser.

Vem tycker du ska hyllas? Var med och påverka urvalet till kategorierna genom att anmäla och motivera kandidater på www.habitmodegalan.se

Samtliga bidrag granskas av en namnkunnig jury för respektive kategori, som därefter utser tre finalister. Samtliga finalister finns sedan på plats när vinnarna avslöjas på Habit Modegalan, som går av stapeln den 5 november på anrika Cirkus i Stockholm.

Årets kategorier är:

Årets Butikssäljare
Årets Barnbutik
Årets Inredningskoncept
Årets Herrbutik
Årets E-handel/multikanalbutik
Årets Dambutik
Årets Skobutik
Årets Multibrandbutik
* Årets Leverantör/agent
Årets Modekedja
Årets Designer/designerteam
Årets Modeexportpris
* Habits Hederspris

Gå in på www.habitmodegalan.se för att nominera din kandidat, och för att läsa mer om årets kategorier och tävlingskriterier.

Habit Modegalan arrangeras för att prisa och uppmärksamma små och stora branschaktörer som för Modesverige framåt.

För ytterligare information om Habit Modegalan kontakta:
Johanna Strid, projektledare Habit Modegalan: johanna.strid@mentoronline.se,  08-6704176
Katarina Angelin, chefredaktör Habit Sko&Mode:
katarina.angelin@mentoronline.se, 08-670 41 61

Habit Sko & Mode

Habit är branschens egen facktidning. Vi bevakar och skriver om mode- och branschtrender ur en nyhets- och affärsvinkel.

Habit är en facktidning för modebranschen och innehåller nyheter om allt som rör branschen samt bevakar trender och modeströmningar. Som den enda branschtidningen i Sverige inbegriper bevakningsområdena såväl dam- som herr- och barnmode. Tidningens utgivning täcker även de flesta produktområden; såsom konfektion, underkläder, bad, sport, skor, väskor och accessoarer.

Habit innehåller såväl nyheter som kommande modetrender och verktyg för butiksägaren för ett bättre affärsmannaskap.