Norditeks virvelströmsmagnet EC1500

Bättre återvinning av tunga metaller

Norditeks virvelströmsmagnet EC1500 är en produkt av samarbetet med holländska leverantören Goudsmit. I denna enhet har en exklusiv HI (Hög Intensitet)-rotor använts för att höja prestandan och öka återvinningsgraden av svårsorterade metaller såsom exempelvis guld, silver och mässing.

Norditek har virvelströmsmagneten EC1500 i lager för demonstrationer och tester. Magneten är en produkt av samarbetet med holländska leverantören Goudsmit, och i denna enhet har en speciell HI (Hög Intensitet)-rotor använts för att höja prestandan. HI-rotorn är exklusiv för magnetvalsar från Goudsmit, och gör att fler tyngre metaller med högt ekonomiskt värde kan återvinnas. Detta är väldigt värdefullt inom slaggsortering där man ofta missar svårsorterade metaller såsom exempelvis guld, silver och mässing.

Kontakta Norditek för mer information eller för att boka ett test med demoenheten EC1500