FÄLTSERVICETEKNIKER TILL NORDITEK

Norditek har exklusiva återförsäljarskap från ett flertal tillverkare av kross- och sorteringsutrustningar. Vår egna produkt vindsikt VS1220 tillverkas och utvecklas i Sverige. Norditek säljer, finansierar eller hyr ut maskiner med Sverige som arbetsområde. Maskinerna skapar möjligheter att på ett ekonomiskt och effektivt sätt omvandla material till säljbara produkter.

DINA ARBETSUPPGIFTER

Placering av tjänsten är i Göteborg men eftersom våra kunder är geografiskt spridda förekommer det en del resor där du har tillgång till en servicebil.

Huvuduppgifter:

Att utföra enklare service och reparationer i fält

• Tyngre och mer komplicerade arbeten utförs av våra lokala servicepartners. Det blir din uppgift att bedöma detta tillsammans med eftermarknadsansvarig.
  • Att per telefon och epost hjälpa våra kunder med problemlösning.
  • Utföra uppstarter av maskiner vid leveranser och demonstrationer.
  • Aktivt besöka vår befintliga maskinpark (c:a 400 st enheter) och genomföra besiktningar för att förebygga brandsläckningar och skapa merförsäljning av reservdelar.
  • Planera service-, och reservdelsbeställningar tillsammans med Norditeks eftermarknadsansvarige.

Till din hjälp har du mycket kunniga kollegor och leverantörer. Alla service och reparationer dokumenteras i vårt CRM-system detta tillsammans med bl.a Terex helpdesk minmierar och förebygger stillestånd.

DIN PROFIL

Som person är du flexibel, social och sätter alltid våra kunders behov i centrum.

• Du är självgående och en problemlösare.

• Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat som servicetekniker av kross och sorteringsverk alternativt entreprenadmaskiner, skogsmaskiner, lantbruksmaskiner.

• Du har kännedom om hydraulik och fordonselektronik.

• Du läser, skriver och talar Engelska mycket bra.

• Du är datorvan och behärskar Word, Excel och Outlook

• Du har inga problem med att resa eftersom våra kunder finns över hela Sverige.

Vidare är du självgående och självständig men har samtidigt god förmåga att samarbeta. En annan viktig egenskap är att

Vi erbjuder…

Kontinuerlig utbildning internt och hos våra leverantörer

• Ett intressant och stimulerande arbete i ett företag med korta beslutsvägar.
  • Flexibelt arbete med frihet under ansvar
  • Möjlighet att växa tillsammans med oss och våra kunder

Vi tillämpar individuell lönesättning

I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering AB och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryteringskonsult Johanna Andersson på 0707 89 85 81. Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas tidigt. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!