Färgfest med Nordsjö

Färgfest med Nordsjö

Efter sommarens soliga dagar där vädergudarna varit på sitt bästa humör, är det nu dags att njuta av hösten och dess härliga färger. För att fira höstens och färgernas intåg så bjuder Nordsjö på färgfest i sina butiker och i den virtuella världen!

Nordsjö har fyllt sina butiker med en värld av kulörer där du kommer hitta din favorit och dess kombinationer. Den nya kulörväggen med 400 nya spännande kulörprover kommer vara till stor hjälp vid val av kulör – dessutom innehåller varje kulörprov ett flertal kombinationsförslag – ton i ton, neutrala och så några med våra designers favoriter, som alla kommer vara ett stort stöd vid val av kulör.

Som ytterligare inspiration och hjälp att hitta och välja rätt kulör och produkt, lanserar Nordsjö även tre nya inspirationsbroschyrer och två nya färgkartor med mängder av kulörer och kulörkombinationer samt inspirerande bilder.

Varför inte måla med någon eller några av våra kulörexperters 5 favoriter i höst – Light Marseille, Dusky Montrouge, Dazzling Cannes, Dark Versailles och Sterling White som alla kan kombineras fritt.

– Att erbjuda kulörkombinationer som är framtagna av våra kulörexperter, är något vi är övertygade om att kunderna kommer att uppskatta, säger Jennie Åkesson, Colour Manager på Nordsjö.

Det behöver inte var en hel vägg du väljer att måla i avvikande kulör. Prova att måla en del av väggen eller en pelare som sticker ut. Vill du gå ett steg längre och få väggar som verkligen signalerar det senaste, så ska du måla delar av väggen med en färg som har annan glansgrad. Här kan du prova att kombinera ”Inova Xtramatt” och ”Inova Pearl”. Du kommer bli överraskad av effekten!

Nordsjö är med dig vart du än går! Med Nordsjös applikation ”Colours by Nordsjö” för både iPhone och Android kan du nu få kulör- och produktförslag, hitta närmaste återförsäljare och välja kulör från ett foto var du än befinner dig. Både versionerna är gratis att ladda ner via Apple App Stores ochGoogle Play Store.

Vill du ha mer inspiration samt tips och råd för bästa slutresultat - besök någon av våra återförsäljare som du finner på www.nordsjo.se eller beställ/titta i våra broschyrer på hemsidan.

För mer information:
Jennie Åkesson
Colour Manager Nordsjö
0708-35 42 52/ jennie.aakesson@akzonobel.com

Nordsjö-varumärket har sina rötter i Nordström & Sjögren AB, som startade sin verksamhet redan 1903. I dag är Nordsjö ett av de ledande och mest innovativa varumärkena i Norden. Vi har stort fokus på att utveckla och tillverka produkter som är hållbara för vår miljö och vår ambition är att ligga steget före samhällets lagar och krav. Vid vår anläggning i Sege utanför Malmö, som är Nordens största, utvecklas och tillverkas färg, lack, spackel och träskydd för konsument och yrkesmålare. Nordsjö ingår i AkzoNobel-koncernen, som är väldens största färgtillverkare.

AkzoNobel är världens största färgföretag och en ledande producent av specialkemikalier, bygglim och limsystem. Vi förser företag och konsumenter världen över med innovativa produkter och brinner för att utveckla hållbara lösningar för våra kunder. Bland våra välkända varumärken finns Eka, International, Dulux och Sikkens. Vi är ett Global Fortune 500-företag och rankas återkommande som ett av de ledande företagen inom hållbar utveckling. Med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna, är vi verksamma i fler än 80 länder, där våra 55 000 engagerade medarbetare levererar Tomorrow's Answers Today™.

Presskontakt Communication Manager 0708-35 51 50

Nordsjö är ett varumärke inom AkzoNobel, en av världens största färgtillverkare. Nordsjö har sina rötter i Nordström & Sjögren AB, som startade sin verksamhet redan 1903. I dag är Nordsjö ett av de ledande och mest innovativa varumärkena i Norden. Vi har stort fokus på att utveckla och tillverka produkter som är hållbara för vår miljö och vår ambition är att ligga steget före samhällets lagar och krav. Vid vår anläggning i Sege utanför Malmö, som är Nordens största, utvecklas och tillverkas färg, lack, spackel och träskydd för konsument och yrkesmålare. Besök oss på www.nordsjo.se eller www.nordsjoprofessional.se

Sedan 1792 har vi levererat innovativa färger och ytbehandlingar som hjälper till att ge färg åt människors liv och skydda det som betyder mest. Vår varumärkesportfölj i världsklass – Nordsjö, International, Sikkens, Interpon med flera – väljs med förtroende av kunder världen över. Vi är verksamma i mer än 150 länder och använder vår expertis för att bevara och försköna det vi använder i vardagen. Detta är vad du kan förvänta dig av ett banbrytande färgföretag med lång erfarenhet, dedikerade att leverera hållbara lösningar för att bevara det bästa av det vi har idag – samtidigt som vi skapar en ännu bättre morgondag. Låt oss måla framtiden tillsammans. Besök oss på www.akzonobel.com.

Staffanstorpsvägen 50