Här kommer en nyhet som lovar vitt och matt – se upp!

Här kommer en nyhet som lovar vitt och matt – se upp!

Nordsjö presenterar nu nyheten Professional 1, en takfärg som är helmatt, vit i alla vinklar, bättringsbar och som har en utmärkt täckförmåga. Den är helt enkelt framtagen för att matcha proffsens förväntningar och krav.

Efter flera års utveckling är Nordsjö nu helt nöjda med sin nya takfärg och dessutom har ett flertal yrkesmålare testat Professional 1 under hösten och ger den klart godkänt.

– Att kunna erbjuda yrkesmålaren en riktig kvalitetsprodukt som Professional 1 med alla dess utmärkta egenskaper känns mycket bra, säger Tobias Eklund, Nordic Brand Manager Professionals på Nordsjö och tillägger att produkten kommer göra det enklare för yrkesmålaren att lämna ett perfekt jobb bakom sig och med nöjda kunder.

Nordsjö Professional 1 är helt reflexfri i alla vinklar och extremt lätt att bättringsmåla. Produkten kan appliceras med spruta, rulle eller pensel och finns i förpackningarna 2,5L, 10L och 100L.

Nordsjö Professional 1 produktegenskaper:

· Utmärkt täckförmåga

· Ger ett helmatt resultat

· Helt reflexfri och vit i alla vinklar

· Extremt lätt att bättringsmåla

· Perfekt vid nyproduktion och stora ljusinsläpp

Nordsjö Professional 1 finns hos Nordsjöåterförsäljare över hela landet. Hitta din lokala proffsbutik på proffs.nordsjo.se

Nordsjö-varumärket har sina rötter i Nordström & Sjögren AB, som startade sin verksamhet redan 1903. I dag är Nordsjö ett av de ledande och mest innovativa varumärkena i Norden. Vi har stort fokus på att utveckla och tillverka produkter som är hållbara för vår miljö och vår ambition är att ligga steget före samhällets lagar och krav. Vid vår anläggning i Sege utanför Malmö, som är Nordens största, utvecklas och tillverkas färg, lack, spackel och träskydd för konsument och yrkesmålare. Nordsjö ingår i AkzoNobel-koncernen, som är väldens största färgtillverkare.

AkzoNobel är ett världsledande färgföretag och en ledande producent av specialkemikalier. Vi förser företag och konsumenter världen över med innovativa produkter och brinner för att utveckla hållbara
lösningar för våra kunder. Bland våra välkända varumärken finns Nordsjö, International, Eka och Sikkens. Vi rankas återkommande som ett av de ledande företagen inom hållbar utveckling. Med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna, är vi verksamma i fler än 80 länder, där våra 50 000 engagerade medarbetare levererar framtidens produkter och teknik för att möta alla de krav som ställs
i en snabbt föränderlig värld.

Mikael J:son Lindhe

Presskontakt Communication Manager 0708-35 51 50

Nordsjö är ett varumärke inom AkzoNobel, en av världens största färgtillverkare. Nordsjö har sina rötter i Nordström & Sjögren AB, som startade sin verksamhet redan 1903. I dag är Nordsjö ett av de ledande och mest innovativa varumärkena i Norden. Vi har stort fokus på att utveckla och tillverka produkter som är hållbara för vår miljö och vår ambition är att ligga steget före samhällets lagar och krav. Vid vår anläggning i Sege utanför Malmö, som är Nordens största, utvecklas och tillverkas färg, lack, spackel och träskydd för konsument och yrkesmålare. Besök oss på www.nordsjo.se eller www.nordsjoprofessional.se

Sedan 1792 har vi levererat innovativa färger och ytbehandlingar som hjälper till att ge färg åt människors liv och skydda det som betyder mest. Vår varumärkesportfölj i världsklass – Nordsjö, International, Sikkens, Interpon med flera – väljs med förtroende av kunder världen över. Vi är verksamma i mer än 150 länder och använder vår expertis för att bevara och försköna det vi använder i vardagen. Detta är vad du kan förvänta dig av ett banbrytande färgföretag med lång erfarenhet, dedikerade att leverera hållbara lösningar för att bevara det bästa av det vi har idag – samtidigt som vi skapar en ännu bättre morgondag. Låt oss måla framtiden tillsammans. Besök oss på www.akzonobel.com.

Staffanstorpsvägen 50