Nu har Sveriges förskolor chansen  att få en färgglad och bättre miljö

Nu har Sveriges förskolor chansen att få en färgglad och bättre miljö

Nordsjö färg anordnar nu en tävling för förskolor över hela landet. Tanken är att uppmärksamma vikten av miljömedveten färghantering. Tävlingen går ut på att engagera föräldrar, vänner och andra närstående för att ta hem priset; en ommålning av förskolans lokaler. Inbjudningar går ut till de 600 största förskolorna. Alla förskolor är dock välkomna att delta. Tävlar gör du via Nordsjös Facebooksida från och med den 1 februari (då du kan klicka på ikonen) fram till den 2 april.

Med kampanjen vill Nordsjö bidra till nya glada kulörer i barnens inomhusmiljö eftersom färg muntrar upp och stimulerar barnens aktivitet. En annan viktig faktor bakom tävlingen är att visa på Nordsjös miljömärkta sortiment och deras ambition att arbeta för en mer miljömedveten färghantering.

”Ett första steg till ett långsiktigt och hållbart miljötänkt är att vända sig till samhällets allra minsta” säger Linda Persson, varumärkesansvarig för Nordsjö på AkzoNobel Decorative Coatings AB.

Tävla enkelt på nätet för att vinna en makeover
Nu till våren vill vi människor gärna ha in mycket färg i våra hem och på våra arbetsplatser. Trenden framöver innebär mer färgstarka kulörer. Tävlingen går ut på att, via Facebook, samla förskolans nära för att rösta på sin favoritförskola. Den förskola som vinner får en makeover där färg används ur Nordsjös miljömärkta sortiment. Nordsjö bistår med färgsättning, verktyg och målare. Medverkar gör även en professionell designer från Nordsjö. Målningsarbetet sker i samarbete med Nordsjö, föräldrar och personal.

Barn påverkas och inspireras, precis som andra, av sin miljö. "Färg stimulerar både barnen och oss som personal i vår verksamhet. De flesta barn gillar starka färger. Med en trivsam förskolemiljö blir intrycket trevligare och det känns mer välkomnande.” säger Marie Hagberg, förskollärare i Nyköping.

Tävlingen startar den 1 februari och röstningen pågår under våren till och med den 2 april. Den vinnande förskolan presenteras den 10 april på Nordsjös Facebooksida. Se tävlingsregler nedan!

För mer information:
Annika Karlsson
Marknadschef Nordsjö
040-35 53 30 / annika.karlsson@akzonobel.com

Så här är du med och tävlar
Start och slut: Tävlingen startar den 1 februari 2012 och röstningen pågår till och med den 2 april 2012 på Nordsjös facebooksida. Inte förrän den 1 februari kan du klicka på ikonen på vänstra sidan med "Nordsjö make-over", då startar konkurrensen.
Tävlingsdeltagare: Inbjudningar har skickats till de 600 största förskolorna runtom i landet, men alla förskolor är välkomna att delta. Man anmäler sig på facebooksidan.
Nominering: Vem som helst kan gå in och nominera sin favorit.
Vinnare: Den förskola som får flest nomineringar vinner. Vinnaren presenteras den 10 april 2012 på Nordsjös facebooksida.
Vinst: Priset är en gratis makeover, med Nordsjös miljömärkta produkter. Nordsjö bidrar med professionell färgsättningshjälp, färg, verktyg och målare. Målningsarbetet sker i samarbete med föräldrar och personal.