Cortègeprogrammet 2016 släpps i Nordstan imorgon

Cortègeprogrammet 2016 släpps i Nordstan imorgon

Våren är definitivt här när årets cortègeprogram släpps. Detta sker med buller och bång i Nordstan på fredag den 8 april. Chalmers cortègekommitté släpper inte bara programmet utan bjuder samtidigt på massa häftiga aktiviteter.

Programsläppet går av stapeln mitt i Nordstan och där kommer det finnas ballonger, hoppborg och spexiga framträdanden. Vill man ha ett alldeles eget cortègeprogram griper man med fördel tag i första bästa chalmerist som känns igen på sina vita byggrockar och svarta chalmersmössor. Under dagen kommer Göteborgs gator och torg att fyllas av studenter med programmet i högsta hugg.

Vem kommer att få ta emot en Trojansk häst? Vad är ett styckat hus på hjul? Hur mycket gurka behöver du äta för att behålla vikten?

-Just den här dagen kommer ALLA cortègeprogram att finnas på samma ställe så ta chansen och få svar på alla dina frågor samtidigt som du köper ett program, säger Helena Pettersson årets ordförande i CCC.

Detta är det första och mest säkra tillfället att få tag på ett program

När: 8/4 kl 10.00-20.00

Var: mitt i Nordstan

För mer info kontakta:

Helena Pettersson Ordförande Chalmers Cortège Committé 2016

E-post: helena@cortegen.se

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 35 miljoner besökare på 70 000 kvm handel och en omsättning på 4,4 miljarder kronor inklusive moms per år.