Göteborgsgirot rullar in till Nordstan 10-15 februari

Göteborgsgirot rullar in till Nordstan 10-15 februari

Göteborgsgirot är ett cykellopp och en folkfest som går av stapeln 3-4 maj men nästa vecka under sportlovet kommer Göteborgsgirot rulla in sin cykelfest in till Nordstans heligaste. Ett event där det finns något för alla åldrar. Minigirot - ett lopp för de yngre barnen, där alla deltagare får cykla en bana med bland annat discotält och slalom. Cykel-trial - med Peter Bäckegren, där han tar sig mellan och uppför olika hinder. Det kommer även finnas möjligheter att pröva den utmanande ”inte nudda golvet” turen. Företaget Merida kommer att visa olika cyklar, det kommer även finnas möjlighet att testa elcyklar, kändisrace med elcykel med Claes Malmberg och profiler från GAIS och Frölunda Indians. Göteborgsgirot kommer även att ta upp anmälningar till de olika loppen samt bjuda på intervjuer, skön musik och roliga tävlingar. För mer information kontakta Fredrik Lundgren fredrik.lundgren@goteborgsgirot.se 070-879 04 07 www.goteborgsgirot.se facebook.com/Goteborgsgirot twitter.com/Goteborgsgirot#gbggiro

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 37 miljoner besökare och en omsättning på 4 miljarder kronor inklusive moms per år.