Måltidens dag i Nordstan uppmärksammas med FN och Carolina Klüft

Statens folkhälsoinstitut har för tredje året i rad fått regeringens uppdrag att samordna en uppmärksamhetsvecka kring goda matvanor och fysisk aktivitet, Ett friskare Sverige 2012.

Veckan genomförs vecka 42, 15-21 oktober 2012 och är ett samverkansprojekt som syftar till att främja goda matvanor och fysisk aktivitet hos allmänheten.

I samband med detta kommer Carolina Klüft till Nordstan den 18 oktober för att tala om sitt engagemang som goodwillambassadör för FN-förbundet, vilket hon varit sedan 2007,och samtidigt lansera startskottet på ett gemensamt insamlingsprojekt, där insamlade medel går till FNs skolmatprojekt . I Nordstan  kommer man uppmana butikerna att bjuda ett barn på skolmat (2kronor) för varje köp eller plussa på sitt köp med skolmat för 1, 5 eller 10 kronor.

För mer information kontakta Solveig Bernsten  Fundraising officer , Svenska FN förbundet Tel: 08-462 2584

www.fn.se

www.fn.se/skolmat-blir-kunskap

Nordstan är sveriges ledande affärscentrum med 37 miljoner besökare och en omsättning på 3,4 miljarder kronor inkl moms per år.