Nordstan presenterar 80-mannaorkestern Gothia Concentus  16/10

Nordstan presenterar 80-mannaorkestern Gothia Concentus 16/10

Gothia Concentus är Västsveriges största amatörsymfoniorkester som består av både professionella musiker och amatörmusiker. Orkestern grundades  2012 av dirigenten och altviolinisten Emanuel Kling och har på kort tid blivit en av Sveriges största icke-professionella symfoniorkestrar, med ungefär hundra musiker.

De spelar en unik blandning av filmmusik, dataspelsmusik och klassiska verk.

På lördagen den 16 oktober klockan 14.00 och 15.00 uppträder ca 80 musiker i Nordstan.

-Det ska bli så roligt att äntligen få komma ut och spela igen, det har varit ett alltför långt uppehåll. Nordstan har väldigt bra akustik, det kommer att bli maffigt, säger Emanuel Kling dirigent och altviolinist.

Gothia Concentus är en ideell förening, som administrerar orkesterns konserter. De bokar lokaler, säljer biljetter, med mera. Alla som spelar i orkestern är medlemmar i föreningen, men även andra är välkomna att gå med.

För mer information vänligen kontakta:

Emanuel Kling, dirigent, altviolinist

Tel: 0706 - 738011

E-post: emanuel.kling@yahoo.se

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 28 miljoner besökare på 70 000 kvm handel och en omsättning på 4,4 miljarder kronor inklusive moms per år.