Nordstan presenterar: Tio modevisningar på tre dagar

Två gånger varje år arrangerar Nordstan sin modevisning, som vid det här laget blivit lite av en tradition. I år blir det hela tio visningstillfällen fördelade på tre dagar, där publiken kan inspireras av mode från butiker som Lindex, Odd Molly, Missäy, Jack & Jones, Intersport, Macforum, Cassels och Scorett, D.O. Design Only med varumärket Replay, samt Åhléns City med varumärkena Wera, Day, J. Lindeberg, Whyred, Samsøe Samsøe, Knowledge Cotton Apparel och Back.

Modevisningen sker i samarbete med produktionsbolaget Stockholm Attract som har lång och gedigen erfarenhet av att arrangera stora modevisningar. På Nordstan liknar arrangemanget mer en storslagen show med påkostat ljud och ljus samt stämningsfull grafik på stora skärmar. Tillsammans med modeller från Scandinavian Models och Nordstans breda utbud av mode blir visningen en upplevelse i världsklass.

Den första visningen äger rum 12.00 fredag 25 september och följs av ytterligare tre shower 14.00, 16.00 och 18.00 samma dag. Lördag 26 september är det visningar 12.00, 14.00 och 16.00. De tre sista visningarna hålls söndag 27 september 12.00, 13.30 samt 15.00.

För mer information, vänligen kontakta:

Ulrika Carlsson. VD Nordstan

E-mail: ulrika.carlsson@nordstan.se

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 37 miljoner besökare och en omsättning på 4 miljarder kronor inklusive moms per år.