Imorgon öppnar Scorett Flagship Store i Nordstan

Imorgon öppnar Scorett sin Flagship Store i korsningen Götgatan – Köpmansgatan i Nordstan. Två våningar modern shoppingmiljö med Scoretts alla koncept, Håkanssons premium skor, Sneakers Corner och Scoretts nya REUSE koncept.

-Vi på Scorett är stolta över att öppna vår första Flagship Store i Västra Sverige, nämligen i Nordstan, Göteborg.Nordstan är ett attraktivt köpcentrum där vi har många engagerade kunder. Vi ser fram emot etableringen och butiken kommer ha det bästa och mesta av vårt höstsortiment. Vi tackar Nordstan samfällighet och Vasakronan som gjort det hela möjligt och hälsar samtliga gamla som nya kunder välkomna på Grand Opening den 22/10 kl 10.00, säger Peter Blomquist, VD Scorett.

Scorett Flagship Store erbjuder marknadens mest attraktiva sko- och accessoar-varumärken, stor sortimentstillgänglighet genom en omnikanal-lösning där produkter som ej finns i butikens lager kostnadsfritt kan beställas till butik med omgående leverans och hög personlig servicegrad. Sakkunnighet kring skor och skovård går som en röd tråd. Butiken erbjuder även ett komplett sortiment av de bästa av accessoarer, väskor och andra lädervaror.

-Vi är oerhört glada att Scorett öppnar sin Flagship Store på Nordstan och ser med glädje framemot resultatet av deras hållbarhetsarbete, REUSE-Konceptet, som ytterligare bidrar till att stärka Nordstans position inom hållbarhet samtidigt som våra kunder får störst valmöjlighet för skor i hela Göteborg, säger Ulrika Carlsson, VD Nordstan.

Scorett är en av Sveriges största butikskedjor med närmare 100 butiker varav 11 franchise samt försäljning online. Hos Scorett hittar du trendiga och klassiska damskor, herrskor samt väskor, smycken, accessoarer, skovård och skotillbehör. I Scorettgruppen ingår även koncepten Scorett Outlet, Håkanssons, Canada Snow, Sneakers Corner, Wallenbergs skor och ECCO Emporia.

För mer information vänligen kontakta

Peter Blomquist, VD Scorett Tel:0708 355 236, E-post:peter.blomquist@scorett.se

Ulrika Carlsson, VD Nordstan Tel: 031-700 86 52 E-post: ulrika.carlsson@nordstan.se

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 29 miljoner besökare på 70 000 kvm handel och en omsättning på 4,4 miljarder kronor inklusive moms per år.