I sommar kan allmänheten covid-vaccinera sig hos Min Doktor i Nordstan

I sommar kan allmänheten covid-vaccinera sig hos Min Doktor i Nordstan

-Vi är glada över att kunna erbjuda en lämplig yta vid Köpmansgatans entré precis i anslutning till Apoteket Hjärtats lokaler. Det gör att personerna som ska vaccineras inte behöver gå genom Nordstan och riskera trängsel när de ska till mottagningen. För de som väljer att ta bilen till sin vaccination i Nordstan kommer vi också under maj och juni att erbjuda en timmes gratis parkering i anslutning till vaccinationen. Vi hoppas nu att alla våra kunder får sina vaccinationer så snart som möjligt, säger Helena Lindqvist, VD för Nordstan.

Vårdgivaren Min Doktor i Nordstan som har ett samarbete med Apoteket Hjärtat, är en av de aktörer som valts ut för att hjälpa till att vaccinera allmänheten i Västra Götalandsregionen mot Covid-19. Preliminär start för vaccination av Fas 4 är beräknad till månadsskiftet maj/juni.

Tid för vaccination i Nordstan sker via 1177 Vårdguiden och vaccinationerna kommer att ske inne hos Apoteket Hjärtat. Efter vaccination får de som vaccinerat sig vila i den ca 60 kvm stora pop-up ytan utanför.

Nordstan kommer att erbjudan gratis parkering i Nordstans P-hus under maj och juni för de som ska vaccinera sig i Nordstan. Anmälan för parkering sker på plats till personal från Min Doktor.

För mer information vänligen kontakta info@nordstan.se

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 29 miljoner besökare på 70 000 kvm handel och en omsättning på 4,4 miljarder kronor inklusive moms per år.