Nytt frisörkoncept till Göteborg – i november öppnar Sayso Hair & Style på Nordstan

Efter framgången med Nikita Hair i Sverige, expanderar det norska företaget med ett nytt grepp "Sayso Hair & Style". En annorlunda frisörsalong med konceptet ”young & fun” - duktiga frisörer tar upp striden mot bad hair days med uppdraget ’Your hair is my pride"!

-Vi har haft stor succé med Nikita Hair i Sverige och under 2017 vann vi priset ” Årets Frisörföretag”. Vi är därför glada att nu kunna komplettera marknaden med ett nytt och trendigt koncept för att bemöta kundernas efterfrågan. Salongen på Nordstan i Femman blir vår tredje Sayso Hair & Style i Sverige. Expansionen kommer fortsätta under kommande år, säger Anette Johansson, VD för Sayso Sverige.

-Vi välkomnar Sayso Hair & Style till Nordstan och gläder oss åt ett nytt fräscht tillskott inom hårvård - ett mycket bra komplement till vårt skönhetsutbud, säger Ulrika Carlsson, VD Nordstan.

Sayso Hair & Style är en del av Raise Gruppen AS. Raise Gruppen driver Nordens största och mest kända koncept inom hår- och skönhet med över 140 salonger, 6 frisörskolor och 1000 anställda i Sverige och Norge.

-Konceptet är inspirerat av milleniumgenerationen som handlar om innovation, kvalitet, tillgänglighet och att våga vara sig själv. Inredningen är inspirerad av den kreativitet vi kan se i Berlin, London och Tokyo och vi ville därför skapa en ny frisörsalong som är kreativ och annorlunda. En salong kunden inte sett tidigare.”Berättar Christinah Nicolaisen, koncernchef i Raise gruppen.

För mer information kontakta:

Ulrika Carlsson, VD Nordstan Telefon: 031-700 86 52

E-mail: ulrika.carlsson@nordstan.se

Anette Johansson, VD Sverige Telefon: 0732 742824

Christinah Nicolaisen, CEO Raise Gruppen: