Nytt i Studio Nordstan - Göteborgs kulturliv efter restriktionerna

Nytt i Studio Nordstan - Göteborgs kulturliv efter restriktionerna

Göteborgskulturen är just nu en del av en global existentiell realitychock. Bara musikbranschen har backat med 75 procent i hela Europa och Göteborg är inget undantag. Vårens första kulturlivesändning i Studio Nordstan tar upp debatten om kulturen och musiken post corona.

Tanken bakom Studio Nordstans sändningar är att skapa en ny arena och mötesplats där Nordstan lyfter fram det som händer i Göteborg samtidigt som man bjuder göteborgarna på inspiration.

Torsdag 15 april klockan 12.00 startar sändningen på www.nordstan.se/studionordstan och riktar strålkastarna på det som händer i Göteborg med extra fokus på stadens kulturliv. Temat är ”Hur blir Göteborgs kulturliv när restriktionerna släpper”. (själva inspelningen sker i Studio Nordstan i f.d. informationen på onsdagen 14 april).

Kulturpanelen består av Pusterviks Daniel Levin, jazz- och popsångerskan Amanda Andréas samt Macforums Martin Barregård. Alla tre har på olika sätt koll på vad som händer i göteborgskulturen just nu och vad som väntar runt hörnet när restriktionerna släpper.

– Vi har ett riktigt härligt bubblande startfält i Studio Nordstan och jag hoppas förstås att alla kulturintresserade tittar när vi sänder på torsdag kl. 12, säger Jesper Lögdahl, programledare.

Amanda Andréas bjuder på livemusik tillsammans med gitarristen Erik Björksten, hon har hyllats av SVT:s legendariska musikkritiker Per-Sinding Larsen, för sina jazziga vardagsbetraktelser och medryckande popslingor

I kulturpanelen

Daniel Levin, VD på Pustervik
Amanda Andréas, Göteborgsartist inom jazz och pop

Martin Barregård, Nordstans Företagarförening samt VD på Macforum och en aktiv                                     profil i Göteborgs kulturliv.

För mer information vänligen kontakta

info@nordstan.se

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 29 miljoner besökare på 70 000 kvm handel och en omsättning på 4,4 miljarder kronor inklusive moms per år.