Premiär Majblomman

Premiär Majblomman

Imorgon kommer våren till Nordstan och med den försäljningspremiären av Majblomman. Landshövding Lars Bäckström köper årets första  Majblomma i Göteborg och intervjuas av Peter Apelgren i närvaro av ordförande Gunnar Hejde .

Majblomman  har funnits i över 100 år och trots att fattigdomen i Sverige inte är lika påtaglig som den var för 100 år sedan finns det fortfarande fattiga familjer. Under parollen ”barn hjälper barn” säljer barn Majblommor i hela Sverige. I Göteborg sker försäljning av Majblomman bland annat  i Nordstan. Pengarna som samlas in används under året för att hjälpa barn i Sverige som lever i fattiga familjer.

Majblomman kommer att finnas i Nordstan resten av månaden .

För mer information kontakta Jan Ekberg informationsansvarig Majblommans Lokalförening i Göteborg Tel 0735 - 02 02 38

Program Majblomman Nordstan 2010

13/4 kl 12.00

Landshövding Lars Bäckström köper första Majblomman i Göteborg och intervjuas av Peter Apelgren i närvaro av vår ordförande Gunnar Hejde

Kommunala musikskolan med Silvernoterna under ledning av Veronica Lorentzon underhåller

Från Göteborgs Operan kommer vår fantastiska sopran Carolina Sandgren med pianisten Anders Ottosson

Trumpetaren Magnus Johansson ställer alltid upp och tutar och kör

Och som alltid Brunnsbo Musikklasser med Anne Johansson

17/4 kl 11.00

Vier Brillen underhåller och spexar med egna texter och firar Majblommans 103 årsjubileum

Nordstan är sveriges ledande affärscentrum med 35 miljoner besökare och en omsättning på 3,4 miljarder kronor inkl moms per år.