Ung Företagsamhet på julmarknaden i Nordstan 15-16 december

Ung Företagsamhet på julmarknaden i Nordstan 15-16 december

15-16 december kommer göteborgarna att få träffa framtidens entreprenörer och kanske Sveriges skönaste blivande företagare när Ung Företagsamhet besöker Nordstans julmarknad. Genom Ung Företagsamhet får elever på gymnasiet möjlighet att starta och driva egna företag - från affärsidé och marknadsanalys till finansiering, marknadsföring, försäljning och ekonomisk redovisning.

- Våra UF-företagare ser verkligen fram emot att få ställa ut på Nordstans julmarknad! Genom att besöka eleverna i Nordstan den 15-16 december kan göteborgarna få träffa framtidens entreprenörer och få en inblick i hur ungdomar utvecklar sina entreprenörsegenskaper. Jag kommer dessutom passa på att handla julklapparna där – de har ju alltid så uppfinningsrika och snygga produkter, säger Sofia Lundahl, regionchef på Ung Företagsamhet Göteborg.

Ca 35 000 gymnasieelever i Sverige driver UF-företag varje år varav 3000 av dem är från Göteborg. Det finns många exempel på framgångsrika företag som har börjat sin resa som UF-företag, Locker Room Talk, Färsking, Quinyx och RedLocker för att nämna några.

För mer information vänligen kontakta

Julia Roempke Projektledare Event och kommunikation

Ung Företagsamhet Göteborg