Ut i Livet kommer till Nordstan  14/3

Ut i Livet kommer till Nordstan 14/3

Att veta vad man vill göra efter studenten kan kännas svårt och överväldigande, men valmöjligheterna som finns är oändliga. Ut i Livet är mässan som binder samman både lokalt och nationellt näringsliv samt utbildningssfären med den nya unga generationen som är på väg ut i vuxenlivet. Den 14 mars kommer Nordstan fyllas av hundratals unga vuxna som snart ska sluta gymnasiet och ge sig ut i vuxenlivet. Klockan 9:00 slår Ut i Livet upp portarna för att för första gången arrangera mässan i Göteborg. Utställarna presenterar sig och informerar besökarna om sin verksamhet. De medverkande är universitet, yrkesutbildningar, folkhögskolor, försäkringsbolag, myndigheter, arbetsförmedlare, rådgivare, resebyråer, hyresbolag, fastighetsförmedlare rekryteringsföretag och organisationer, alla med någon anknytning till unga vuxna och deras levnadssituation finns på plats för att informera, vägleda och prata med besökarna.

-Ut i Livet är en samlingsplats dit unga kan komma och få inspiration och vägledning och kan vara en dörr till framtiden. Många har inte klart för sig vad de vill göra efter studenten, säger David Smiljanic, projektledare.

Förhoppningen och förväntningen med Ut i Livet-mässan är att den blir ett stående och återkommande årligt evenemang i Göteborg såväl som andra städer i Sverige, där mässornas funktion och ambition är att hjälpa och guida gymnasieelever att underlätta deras vardag och bygga en stabil grund för framtiden.

David Smiljanic, Möten och Event i Sverige, Linköping

david@eventochmoten.se