Världens Barn öppnar Pop-Up butik i Nordstan 1-4/10

Världens Barn öppnar Pop-Up butik i Nordstan 1-4/10

Den stora riksinsamlingen för Världens Barns genomförs lördagen den 3 oktober. 45 000 frivilliga kommer att samla in pengar till Världens Barn genom olika evenemang och insamlingar över hela Sverige.

I Nordstan öppnar Världens Barn Pop-Up butik 1-4 oktober. Utbudet i butiken består av skänkta kläder, smycken, presentkort, skönhetsprodukter, böcker och leksaker från framförallt butiker i Nordstan, men också andra oberoende designers. Flera restauranger och caféer är också med, dessa är utmärkta med ballonger. På scenen i Nordstan uppträder olika körer och P4 sänder live på torsdag förmiddag.

-Syftet med insamlingen i Nordstan är att få både personalen i butikerna och kunderna att känna sig delaktiga i arbetet med att hjälpa barn till bättre hälsa, utbildning och en värdig framtid, säger Jenny Gustafsson projektledare Världens Barn.

Världens Barn är Radiohjälpens största insamling och görs tillsammans med SVT, SR och 22 etablerade hjälporganisationer.

-Barn är barn en kort tid och de har inte tid att vänta. Att göra något tillsammans ökar förmågan att snabbare få till en förändring därför förenar vi våra gemensamma resurser, erfarenheter och kanaler för att barn skall få gå i skolan, äta sig mätta och ha en framtid i sikte, säger Jenny Gustafsson.

För mer information kontakta:

Jenny Gustafsson
Projektledare
jenny.gustafsson@varldensbarn.se

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 37 miljoner besökare och en omsättning på 4 miljarder kronor inklusive moms per år.