Välkommen att besöka oss i monter B05:20 på Underhållsmässan.

Banbrytande nyheter på Underhållsmässan

När Underhållsmässan slår upp portarna på Svenska Mässan i Göteborg den 13–16 mars kommer Nordtec Instrument att finnas på plats. Det är extra roligt att delta den här gången eftersom det finns flera stora nyheter att presentera på olika områden. Den stora produktnyheten stavas testo 440 – ett helt nytt och banbrytande multi-instrument för ventilation och inneklimat, med ett mycket brett givarsortiment.

Med testo 440 höjer vi ribban rejält för inneklimat- och ventilationsmätningar. Det är inte bara ett nytt instrument som presenteras, utan ett komplett system. Eller vad sägs om det modulära givarkonceptet som innebär att du sparar ordentligt med plats i serviceväskan? Montera bara den lösa givaren på universalhandtaget, beroende på vilken typ av mätning som är aktuell: lufthastighet, luftflöde, drag, CO2, temperatur, fukt, ljusstyrka etc.

De digitala givarna till testo 440 ansluts med antingen kabel eller trådlöst via Bluetooth och du kan se mätvärden från upp till 3 givare samtidigt på den stora displayen. För att göra arbetet så enkelt och effektivt som möjligt finns färdiga mätmenyer som är speciella framtagna för olika vanliga mätuppgifter som t.ex. luftflöde i kanaler, k-faktor, kyl/värme-effekt, turbulensgrad, indikering av fuktskaderisk med flera...Besök oss på mässan så demonstrerar vi systemet för dig.

Kalibrering är ett annat område där vi har goda nyheter att presentera. Vi är sedan länge ackrediterade för mätstorheterna fukt och temperatur inom mätområdena -40 … +250 °C och 5 … 95 %RH enligt ISO 17025 i vårt laboratorium i Göteborg. Sedan den 1 december 2017 gäller ackrediteringen även vid fältkalibrering! Dessutom kan vi nu erbjuda kalibrering av tryck upp till 150 bar, vilket innebär att vi kan genomföra årliga kontroller av manometerställ enligt SKN och förstås även kalibrera instrument och givare som används för tryckmätning i diverse olika applikationer som t.ex. tryckluftssystem.

Välkommen att besöka oss i monter B05:20!

Nordtec Instrument marknadsför och distribuerar samt kalibrerar portabla och stationära mätinstrument. Testo KG som är en av världens största tillverkare av mätinstrument för professionella användare representeras i Sverige av Nordtec Instrument sedan 1976.
Nordtec är en komplett leverantör av tjänster inom området mätteknik och erbjuder rådgivning, kurser, teknisk service och kalibrering.