Celsicom-sortimentet utökas med nya trådlösa givare

Celsicom-sortimentet utökas med nya trådlösa givare

Celsicom är ett av marknadens mest flexibla och användarvänliga fjärrövervakningssystem för mätapplikationer. Tack vare smart teknik som överför mätvärdena till molnet kan du enkelt följa utvecklingen i din mobil, surfplatta eller dator. Nu utökar vi sortimentet med nya trådlösa givare för övervakning av betongtemperatur, fuktkvot i träkonstruktioner och analogsignaler.

Nyhet nummer ett är den trådlösa givaren TC502T med två externa TE-kontakter för anslutning av termoelement typ T. Typiska användningsområden är övervakning av temperaturer vid gjutning av betongplattor eller differenstemperaturer i värmesystem med tur- och returledningar.

Den andra nyheten har benämningen A501. Det är en trådlös givare för anslutning av analogsignaler som 0–10 V eller 4–20 mA. Till denna givare går det alltså ansluta en mängd andra givare med analoga utgångar för exempelvis CO2, tryck, flöde m.m.

Den trådlösa givaren MC501 är den tredje nyheten i vårt sortiment. Den levereras med kabel och två krokodilklämmor och används för mätning av fuktkvot och temperatur. Ett stort användningsområde för denna givare är avfuktningsprocesser i träkonstruktioner.

Vårt övriga sortiment med trådlösa givare finns med interna sensorer eller externa kabelgivare. De finns för enbart temperatur eller både temperatur och fukt. Typiska applikationer kan exempelvis vara lägenhetsövervakning, kyl- och frysrum, fuktsanering etc.