Värmekameran testo 883-2 visar snabbt om det är värmeläckage i husets klimatskal.

Värmekameran som snabbt ger dig en helhetsbild

Värmekameran testo 883-2 med vidvinkelobjektiv är ett nytt, högintressant arbetsverktyg för servicetekniker samt bygg- och energikonsulter som snabbt vill kunna få ett helhetsperspektiv och se minsta lilla avvikelse.

Höga energikostnader och stor efterfrågan på hållbar fastighetsdrift gör det viktigare än någonsin att lokalisera och åtgärda felkällor till förluster av värme och kyla. Testos värmekameror bjuder på smidig termografering och detaljrika värmebilder. Det gäller inte minst testo 883-2 som har en imponerande prestanda. Det gör att kameran snabbt upptäcker köldbryggor, konstruktionsdefekter, värmeläckor och andra avvikelser.

Detaljerade värmebilder av små avvikelser

testo 883-2 är fullspäckad med teknik som gör den till effektivt arbetsverktyg för byggtermografering och energianalyser. Kamerans upplösning är på 640 x 480 pixlar, vilket ger dig en bildkvalitet i yttersta toppklass. Och värmekänsligheten på NETD 40mK innebär att testo 883-2 upptäcker även väldigt små avvikelser. Lägg därtill det nya vidvinkelobjektivet som gör att du får en helhetsbild direkt utan att behöva backa ut i gatan eller in på en angränsande fastighet.

Utöver den tekniska prestandan rymmer testo 883-2 en rad beprövade, smarta funktioner som på olika sätt bidrar till enklare och effektivare arbete. Här är de mest framträdande funktionerna.

Tydliga rapporter med testo IRSoft

När det gäller energirådgivning uppskattar många experter PC-programmet testo IRSoft. Programmet finns att ladda ner gratis. testo IRSoft ger dig inte bara möjlighet att analysera och bearbeta värmebilder. Du kan också enkelt sammanställa snygga rapporter. Detta minskar tiden som du behöver lägga på varje uppdrag – samtidigt som du kan imponera på kunderna.

testo SiteRecognition registrerar mätplatser

Med den tekniska funktionen testo SiteRecognition får du helautomatisk identifiering av mätplatser samt smidig lagring och hantering av värmebilder efter mätningar eller inspektioner. Även detta sparar mycket tid och stress, särskilt om du tar många bilder av liknande mätobjekt.

Ingen felkälla undkommer testo ScaleAssist

Med testo ScaleAssist är det enklare än någonsin att hitta byggfel och köldbryggor. Funktionen ställer automatiskt in den optimala värmebildsskalan, vilket både förhindrar tolkningsfel och gör IR-bilderna jämförbara trots förändrade omgivningsförhållanden.

testo Thermography-app underlättar arbetet

Med Testos termografi-app kan du använda en mobil eller surfplatta som en andra bildskärm och som fjärrkontroll till din värmekamera. Dessutom kan du använda appen för att skapa och spara rapporter online samt skicka dem direkt från mätplatserna. testo Thermography finns på såväl App Store som Google Play. Den är gratis att både ladda ner och använda.

testo 883-2 kan köpas dels med det nya vidvinkelobjektivet, dels som kit med både vidvinkelobjektiv och teleobjektiv (inklusive extra tillbehör för laddning).