OSTOGRAM – SVERIGES FÖRSTA OSTBUTIK PÅ NÄTET

I över 80 år har Norins Ost, med butiker i Linköping och Norrköping, samlat erfarenhet om ost och delikatesser från hela världen. Nu lanserar företaget Ostogram – landets första ostbutik på nätet och gör därmed över 300 utvalda produkter tillgängliga för hela landet.

Linköpingsföretaget Norins Ost AB bildades 1931 av Ingvar Norin och är Sveriges äldsta familjeföretag i ostbraschen. Idag driver tredje generationen Norin tre butiker och säljer ostar och delikatesser till 75 återförsäljare runt om i landet. Nu lanserar man webbsidan Ostogram och blir därmed först i branschen med butik på internet.

– Vi vill ge fler möjligheten att köpa ost och delikatesser med hög kvalitet. Genom Ostogram kan vi leverera till hela landet, en ostbutik på internet helt enkelt, berättar Lena Norin Selhag, vd på Norins Ost AB.

300 ostar och delikatesser
Ostogram fungerar som andra onlinebutiker, med skillnaden att varorna skickas kylförpackade för att hålla sig fräscha fram till köparens dörr. Förutom ostar innehåller sortimentet ostredskap, marmelader och andra delikatesser.

– Vi försöker alltid köpa in utan mellanhänder och lagerhåller ca 200 ton ost själva. Det är därför vi kan erbjuda över 300 utvalda ostar och delikatesser av hög kvalitet från hela världen via Ostogram, till förmånliga priser, berättar Lena.

Gedigen kunskap – ett vinnande koncept
Norin Osts framgångskoncept bygger på kunskap och service. Medarbetarna vidareutbildas kontinuerligt i sortimentet för att kunna ge råd om vilka ostar som passar bäst ihop och vilka tillbehör som är lämpliga. Som ett bevis på detta blev Norins Ost 2006 först i branschen med sommelierkunskap inom företaget.

– För många är god ost en upplevelse som även handlar om passande tillbehör och dryck. Därför arbetar vi för att alla våra medarbetare ska hålla hög servicenivå och kunskap. Vi erbjuder även utbildningar och ost- och vinprovning, berättar Lena.

För mer information kontakta:
Lena Norin Selhag
lena@norinsost.se

• Gastronomi

• ost
  • norins ost
  • norins
  • ostogram
  • sveriges äldsta ostbutiker
  • lena norin
  • delikatesser
  • delikatess
  • gourmet
  • gastonomi
  • mat
  • livsnjutare

Norins Ost bildades 1931 av Ingvar Norin. Idag driver tredje generationen Norin företaget med 3 butiker i Linköping och Norrköping samt på www.ostogram.se - Sveriges första ostbutik på internet. Vidare levereras ost till 75 återförsäljare runt om i landet. All ost och delikatesser köps in utan mellanhänder, från hela världen. Över 200 ton ost lagras på Norins egna lager.

Lena Norin Selhag

Presskontakt vd +46 73 695 66 24