Sommaren 2023 går det direktflyg till Kroatien från Norrköping.

Ving tillbaka med Kroatien som destination från Norrköping

Nästa sommar blir det återigen möjligt för alla Kroatiensugna östgötar att resa direkt till Split från Norrköping Airport. Senast Ving erbjöd Kroatien från Norrköping var 2019, innan pandemin, men under försommaren 2023 vänds åter blickarna mot det populära turistlandet på Balkan. Under hela sommarsäsongen erbjuder Ving även direktcharter till Cypern, Mallorca och Rhodos.

Till Kroatien kommer Ving att flyga med flygbolaget BRA, som man ingick ett samarbete med tidigare i somras. Totalt genomförs en serie om nio avgångar till Split under maj-juli. Till Rhodos flyger Ving med det egna flygbolaget Sunclass Airlines medan avgångarna till Cypern och Mallorca går med Jettime.

- Att vi återigen har möjlighet att erbjuda Kroatien från Norrköping känns väldigt roligt. Vi vet hur uppskattad vår charter är från regionalflygplatserna och att vi nu även får in Kroatien i tillägg till de större destinationerna Cypern, Mallorca och Rhodos gör att vi får ett gediget och brett sommarerbjudande från Norrköping som vi tror kan passa alla smaker, säger Claes Pellvik, kommunikationschef Ving.

Att Ving återupptar trafiken till Kroatien är även ett populärt tillskott för Norrköping Airport.

- Vi har haft en fantastiskt fin chartersommar från Norrköping 2022 och är glada för satsningen som Ving och BRA gör på oss genom att återinföra destinationen Kroatien till sommaren 2023, säger Peter Jansson, VD på Norrköping Airport.

Men det är inte bara till nästa sommar som Ving kan erbjuda direktflyg till populära sol- och baddestinationer. I vinter flyger Ving direkt till Gran Canaria från Norrköping Airport. Första flyget lyfter den 27 oktober och därefter erbjuds avgångar varje torsdag fram till den 6 april 2023. Ving erbjuder även en attraktiv höstlovsavgång till Cypern med avresa den 31 oktober. Samtliga charterflygningar i vinter sker i samarbete med Jettime.

Vings avgångar från Norrköping sommaren 2023
    Cypern: 15 maj – 9 oktober