Santa Maria Kap Verde

Direktflyg till Kap Verde med TUI från Norrköpings flygplats.

Fyra avgångar från Norrköping Flygplats kommer att gå direkt till Sal på Kap Verde under vintern 2017-18, med TUIfly.

– Vi vet att det finns ett stort intresse bland våra resenärer att resa från sin hemmaflygplats, så att kunna bredda vår satsning på Norrköping med direktflyg till Kap Verde känns fantastiskt kul, säger Leyla Öfwerström, informatör på TUI.

Mari Torstensson, VD/Flygplatschef på Norrköping Flygplats, välkomnar satsningen:

– Det är väldigt kul att TUI fortsätter öka utbudet från Norrköping. Det är viktigt med ett starkt charterprogram även på vintern för oss som flygplats då vi vet att det finns en hög efterfrågan i hela regionen.

Kap Verde är ett solsäkert resmål med en temperatur på runt 25-30 grader under vintermånaderna. De ändlösa stränderna gör resmålet lämpligt för sol och bad, även om aktiviteter som vind-och vågsurf också passar här. Tidskillnaden på resmålet är bara två timmar jämfört med Sverige vilket gör det både bekvämt enkelt för de som väljer att vara borta en vecka.

Resorna finns till försäljning nu på tui.se

Fakta

Fyra avgångar från Norrköping Flygplats direkt till Sal på Kap Verde, 14 november 2017, 1 januari 2018, 16 februari 2018 och 13 mars 2018 med TUIfly.

Norrköping flygplats erbjuder totalt 15 destinationer och ägs sedan 2006 av Norrköpings kommun. Norrköping flygplats är även Sveriges äldsta flygplats för trafikflyg. Norrköping flygplats erbjuder reguljärflyg till München och Visby (sommartrafik). Under sommarsäsongen erbjuds chartertrafik till Antalya, Kroatien, Cypern, Azorerna, Rhodos, Kreta och Mallorca, Sardinien. Vintertid erbjuds chartertrafik till Gran Canaria 3ggr/v och Teneriffa.

Norrköping flygplats är också en fraktflygplats för specialfrakt.